Primele cărţi de identitate electronice au fost preluate la nivelul Sectorului 2

Articol de arionmihaela, 24 aprilie 2025, 13:09
Primele cărţi de identitate electronice au fost preluate la nivelul Sectorului 2, astăzi, începând cu orele 9.00, pentru cetăţenii români cu vârsta de peste 14 ani şi cu domiciliul pe raza Sectorului 2.
La nivelul Sectorului 2, activitatea pentru cărţile de identitate electronice se desfăşoară în prezent cu un număr de 4 ghişee, iar în decurs de o oră au fost preluate un număr de 8 cereri pe un singur ghişeu.
Începând de luni, 28.04.2025, persoanele care doresc o carte electronică de identitate se vor putea programa exclusiv online prin accesarea portalului HUB Servicii MAI.
Opţiunea pentru a solicita o carte electronică de identitate poate fi exprimată oricând de către titular, indiferent de termenul de valabilitate al actualului act de identitate, iar documentele necesare emiterii cărţii electronice de identitate se vor depune la sediul Serviciului Evidenţă Persoane, situat în incinta Mall Veranda din str. Ziduri Moşi nr. 23, Sector 2.
Primele cărţi electronice de identitate vor intra în posesia cetăţenilor începând cu data de 12.05.2025, iar termenul de soluţionare a cererilor şi eliberarea acestora vor avea în medie un interval de 10 zile, urmând ca perioada să fie diminuată ulterior.
Prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit pentru cetăţenii români începând cu vârsta de 14 ani şi are ca beneficii:
elemente avansate de securitate, care asigură protecţia împotriva furtului de identitate;
dimensiune standardizată;
posibilitatea utilizării ca document de călătorie;
acces facil la servicii electronice şi posibilitatea utilizării pentru semnătura electronică.
sursa foto- fb primaria sectorului 2
Mircea Apostolescu