Piaţa avioanelor de lux va scădea pentru prima dată după 2009
Articol de Stefania Grigore, 16 noiembrie 2015, 16:41
Cheltuielile globale pentru avioane private sunt aşteptate să încetinească pentru prima dată după 2009, pe măsură ce scăderea preţurilor la materii prime duce la diminuarea cererii pentru avioane private pe pieţele emergente, arată prognozele companiilor din industrie, transmite Bloomberg.
Grupul Honeywell International Inc. a estimat că în perioada 2015-2025 piaţa mondială va avea nevoie de 9.200 de avioane de lux în valoare de 270 de miliarde de dolari, ceea ce reprezintă o scădere de 3% până la 5% faţă de 9.450 de avioane în valoare de 280 de miliarde de dolari cât estima anul trecut.
Brian Sill, directorul diviziei de aviaţie de la Honeywell, a apreciat că scăderea reflectă slăbiciunile înregistrate de economiile ţărilor BRICS (Brazilia, Rusia, India şi China) precum şi impactul conflictelor politice din Orientul Mijlociu şi Africa. În plus, întârzierile apărute în lansarea unor noi modele de avioane private contribuie şi ele la diminuarea cererii.
‘În timp ce creşterea economică modestă şi tensiunile politice au determinat o atitudine mai rezervată când vine vorba de achiziţii, vedem cum operatorii investesc în modernizarea şi retehnologizarea actualelor lor aparate’, a spus Brian Sill.
Pentru acest an, livrările de avioane de lux ar urma să se situeze între 675 şi 725 de aparate, un ritm de creştere cu o singură cifră comparativ cu cele 692 de aparate livrate în 2014. De asemenea, Honeywell estimează că din totalul celor 9.200 de avioane care ar urma să fie achiziţionate pănă în 2025, 19% din achiziţii ar urma să aibă loc până la finele lui 2016, 17% în 2017 şi 20% în 2018, când ar urma să fie introduse noi modele de avioane private precum Falcon 5X (Dassault Aviation SA), G500 (Gulfstream) şi Global 7000 (Bombardier).
La nivel regional, Honeywell prognozează că 61% din vânzările mondiale de avioane de lux vor avea loc în America de Nord, în creştere cu 2% faţă de sondajul din 2014. Cererea din America Latină ar urma să fie responsabilă pentru 18% din cererea mondială, în pofida încetinirii economice din Brazilia, în timp ce Europa va acoperi 14% din cererea globală.
Piaţa avioanelor de lux a atins vârful în anul 2008, când au fost livrate 1.136 de unităţi.
Sursa articol: Agerpres