2016 – tendinte video & online
Articol de Sorin Pavel, 18 ianuarie 2016, 15:44
RoboJurnalisti, telefoane mobile pliabile, razboiul creatorilor de continut si programe de blocare a reclamelor pe site-uri. Toate acestea vor domina tehnologia anului 2016, potrivit unei cercetari a Institutului Reuters pentru Studierea Jurnalismului.
Revolutia video online va ajunge la apogeu, sustinuta de conectivitatea tot accesibila, la viteze mai bune si de explozia de continut iar tendintele anului pot fi rezumate astfel: continut vertical, imersiv, mobil si social.
Practic anul 2o16 va fi marcat de adaptarea continutului video online la cerintele publicului activ, aflat intr-o permanenta miscare, care urmareste informatia pe device-uri mobile, nu asezat in fata computerului sau televizorului.
Facebook ar putea lansa un tab dedicat exclusiv continutului video ce permite vizualizarea clipurilor in timpul rularii altor programe in sistem multitasking cu optiunile “save video for later” si “suggested videos”, extrem de folositor in cazul navigarii pe telefon sau tableta,
Formatul video vertical va castiga teren si se va adapta acelorasi dispozitive mobile- telefon si tableta- prin urmare producatorii de continut isi vor diversifica si profesionaliza continutului produs in modul “portret”,
In cursul acestui an vom fi bombardati cu clipuri video filmate la 36o de grade, in special din zona divertismentului. Practic ar fi ceva asemanator cu ce a facut Facebook in septembrie cu promovarea noului film din seria Star Wars- utilizatorii care urmareau trailerul puteau schimba unghiul din care s-a facut filmarea printr-o simpla miscare de mouse ori prin inclinarea telefonului sau tabletei,
Transmisiunile in direct cu continut preponderent social ori sportiv vor castiga si ele teren, aplicatiile de live streaming vor inlocui treptat televiziunea traditionala, retele mai rapide, camere video mai performante si aparitia unor aplicatii usor de folosit vor face ca evenimentele de tip breaking news sa aiba acoperire video de inalta definitie si din multiple unghiuri, cu alte cuvinte decizia privind “ce sa apara pe ecran?” va migra de la jurnalisti si editori spre utilizatori.