Solutii pentru infrastructura rutiera
Articol de Sabina Lapadatescu, 18 ianuarie 2016, 16:59
Programul de autostrazi ar fi functional daca ar fi creata o companie distincta insarcinata numai cu cele mai importante proiecte: Coridorul IV, Autostrada Transilvania si autostrada Targu Mures-Iasi, afirma Clotilde Armand, directorul general al Egis Romania, societate specializata in proiectare si consultanta de infrastructura rutiera.
Noua companie, mult mai mica decat CNADNR ar trebui sa aiba personal competent in toate domeniile, personal care sa aiba si dreptul de decizie fara teama ca ulterior respectivele decizii ar putea fi contestate de justitie.
Invitata la emisiunea Intalniri Capitale, d-na Armand a mai afirmat ca exista destui bani pentru autostrazi, dar Guvernul trebuie sa renunte la „heirup”-ismul motivat poltic, sa-si fixeze un numar de proiecte pe care sa la duca la bun sfarsit.
In plus, cel putin pe termen scurt si mediu, executivul ar trebui sa renunte la ideea de Parteneriat Public-Privat in domeniul infrastructurii de transport, pentru ca acest sistem nu functioneaza.
Care sunt capcanele pretului cel mai mic? Cat ne costa contestatiile? De ce apeleaza statul intotdeuna la justitie in litigiile cu constructorii de autostrazi? Acestea sunt cateva intrebari la care veti afla raspunsurile ascultand emisiunea Intalniri Capitale. Rasvan Roceanu va asteapta de la ora 20:30, pe 98,3 FM sau online, pe https://www.bucurestifm.ro/asculta-live/.