Cine e responsabil pentru gheţuşul de pe jos şi pentru ţurţurii de la streașină?
Articol de Mircea Apostolescu, 21 ianuarie 2016, 09:24
Conform sefei Direcției de Utilități a Primăriei Capitalei, Magda Iuga, operatorii de salubritate din cele şase sectoare ale Bucureștiului ar fi identificat, împreună cu primăriile respective, acele trotuare care nu întră în responsabilitatea agenților economici, a instituțiilor, a asociațiilor de proprietari sau a persoanelor fizice proprietare de imobile. Aceste trotuare au fost incluse in planul de deszapezire al Capitalei si ar fi trebuit curățate de zăpadă de către firmele de salubritate, spune sefa de la Utilități.
Cu toate acestea, operatorii nu si-au făcut datoria de a curăța respectivele trotuare, fapt pentru care au si fost amendați de către Municipalitate, a explicat Iuga.
Pe de altă parte, proprietarii si administratorii de clădiri au obligația de a asigura curățarea ţurţurilor formați la stresinile imobilelor respective, a declarat sefa Direcției de Utilităti a Municipalitatii. Simpla amplasare a unor inscripții care avertizează trecătorii asupra pericolului căderii ţurţurilor sau a ghetii de pe acoperiș nu este de natură a-l exonera pe proprietar nici de obligația înlăturării pericolului, nici de răspunderea civilă si chiar penală, în cazul în care ţurţurii sau gheața căzută de pe acoperișul imobilului ar răni o persoană sau ar cauza decesul acesteia.
Proprietarii sau administratorii de clădiri au obligația de a sesiza pericolul reprezentat de ţurţuri, iar dacă nu ii pot înlătura prin forțe proprii, trebuie să solicite, de urgență, sprijinul ISU, in acest scop, a mai declarat Magda Iuga pentru București Fm.
Inspectorii Primăriei Capitalei au verificat 23 de artere principale, privind respectarea dispozițiilor Hotărârii Consiliului General al Municipiului București numărul 120/2010, care prevede obligația persoanelor fizice si juridice de a îndepărta ţurţurii de gheață formați la nivelul acoperisurilor imobilelor si de a îndepărta zăpada depusă si gheața formată pe trotuarele din fața clădirilor. Cu prilejul verificărilor întreprinse in perioada 19-20 ianuarie, au fost intocmite 53 de procese verbale si aplicate amenzi in valoare totală de 94 000 lei.