Marius Manole declară anul Anti ”Nu pot”!
Articol de , 9 martie 2016, 16:00
Prezent, sâmbătă, în Studioul București FM, Marius Manole ne-a mai oferit o frumoasă lecție de viață: tot cee ce avem de făcut depinde doar de noi. Fiecare spune: eu nu pot, deci ne putem singuri piedici. Încerci, poate greșești, dar faci! Așa spune actorul și demostrează prin propria-i experiență. Cea mai recentă probă trecută cu brio e șoferia. Ani de zile, a crezut că nu poate conduce o mașină, până într-o dimineață când s-a dus hotărât la prima școală pe care a găsit-o pe net. Acum a venit la Radio, cu mașina personală.
Marius Manole e un exemplu în profesie al lui Nu există nu pot.
Joacă în fecare seară, uneori chiar două sau trei spectacole diferite. Are un program încărcat și în timpul zilei, dimineața are emisiune la un post de radio, de acolo pleacă la repetiții, apoi urcă pe scenă/scene. A reușit în ritmul ăsta să joace, doar anul trecut, în peste 500 reprezentații!
Marius Manole continuă să fie fascinat de pasul care îl transformă din omul obișnuit din culise, în personajul de sub lumina relfectoarelor. ”Pasul ăla care durează o secundă te duce în cu totul altă lume, te face să trăiești povestea altcuiva, viața altcuiva, timp de două ore.”
Găsește timp să se implice și în diverse campanii, are grijă de animăluțele sale, dar și de cele care au nevoie de o familie, își promovează spectacolele pe Facebook, iar acum a lansat aplicația Marius Manole, pentru a fi în contact permanent cu publicul său.
Marius Manole a absolvit Academia de Arte George Enescu, Iaşi, secţia Actorie, promoţia 2001, clasa profesor Emil Coşeriu, dar și Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică, secţia Coregrafie, 2002 – 2003, și a participat la Academia Itinerantă Andrei Şerban la Ipotești, Horezu şi New York, 2009 – 2011.
A fost actor al Teatrului Maria Filotti, Brăila, în perioada 2002 – 2004, iar primul personaj interpretat aici a fost și cel care i-a adus succesul. Paulie din „Drept ca o linie” a însemnat Nominalizare la UNITER pentru debut, ieșirea la rampă în cadrul festivalurilor și deschiderea drumului spre Capitală. A fost văzut de regizorul Felix Alexa care i-a oferit primul rol la Teatrul Național din București, Puck, din ”Visul unei nopţi de vară” de William Shakespeare, în 2003.
Cei doi fac echipă de mai bine de un deceniu, regizorul oferindu-i actorului partituri diverse și provocatoare, de la cele doi protagoniști din piesele lui Gogol, ”însemnările unui nebun” și ”Revizorul”, la personaje precum tinerii din ”Butoiul cu pulbere” sau surprinzătorul Lopahin, din ”Livada de vișini”.
Felix Alexa și Marius Manole s-au întâlnit și la Teatrul Meropolis, în spectacolele ”Lecția de violoncel”, “Spitalul comunal” și ”În rolul victimei”, și la Teatrul Odeon, în ”București strict secret: Misterul Sebastian” scenariu de Stelian Tănase, și în ”Chip de foc”.
Au deja 11 spectacole împreună și multe lucruri de descoperit, ceea ce însemnă că îi vom mai găsi pe același afiș și în stagiunile următoare.
Și colaborarea cu Radu Afrim este una rodnică pentru ambii artiști. Au lucrat înpreună la TNB, în stagiunile anterioare: „Hoți”, „Năpasta” și ”Avalanşa”.
”Inimă de câine” de Bulgakov, regizat de Yuri Kordonsky rămâne spectacolul cu care a cucerit definitiv publicul bucureștean.
A lucrat cu mulți alți regizori foarte diferiți ca stil, Alexander Hausvater, Radu Beligan, Chris Simion, Lia Bugnar, și declară că este deschis în continuare propunerilor, atâta timp cât personajele repective îl provoacă.