Alba-neagra la metrou, statiile s-au construit inainte de ’89 dar chioscurile au aparut dupa
Articol de Sorin Pavel, 7 mai 2016, 14:55
Avertismente si amenzi pentru Metrorex din partea ISU Bucuresti- Ilfov!
Angajatii ISU au facut controale inopinate si au descoperit spatii comerciale, vitrine sau lifturi care miscoreaza spatiul de circulatie si ingreuneaza evacuarea calatorilor.
S-au mai gasit usi de evacuare blocate cu tot felul de zavoare, usi care se deschid in sens invers evacuarii precum si modificari la sistemele de trecere cu turnicheti.
Totodata s-a constatat ca unele cai de evacuare nu sunt marcate prin indicatoare standardizate iar iluminatul de siguranta functioneaza necorespunzator.
Mai mult s-au descoperit conductori electrici cu contacte imperfecte sau cu izolatia strapunsa si tablouri electrice aferente scarilor rulante nemarcate.
Nici la suprafata lucrurile nu stau mai bine, in imediata apropiere a iesirilor s-au gasit constructii provizorii, diverse amenajari sau parcari care ingusteaza caile de acces, evacuare si interventie.
In replica, reprezentantii Metrorex recunosc ca ISU Bucuresti- Ilfov a efectuat intr-adevar un control in perioada 21- 25 martie al carui rezultat, insotit de unele avertismente, a fost comunicat societatii pe 22 aprilie. Cele doua institutii au convenit cu aceasta ocazie sa faca un plan de remediere a deficientelor.
Ulterior, pe 26 aprilie ISU a efectuat un alt control, neanuntat, gasind diverse nereguli, unele dintre ele consemnate si la prima verificare.
O parte din probleme se pot solutiona, altele nu sunt chiar asa cum sustin cei de la ISU iar altele nu se pot remedia din punct de vedere tehnic si constructiv decat cu costuri semnificative.
Pe 28 aprilie ISU a efectuat cel de al treilea control, inopinant si a transmis nota de control ieri, 6 mai.
Totalul amenzilor platibile aplicate de ISU- sustin cei de la metrou- este de 2.550 de lei din care Metrorex a achitat o mie de lei.
Compania precizeaza ca efectuarea controalelor s-a realizat conform normelor aparute după 2007 in situaţia în care 49 din cele 51 de staţii de metrou aflate în exploatare sunt proiectate integral şi realizate la nivel de structură inainte de aceasta data iar majoritatea au fost construite si puse in exploatare in perioada 1979-1990.
foto: Alina Bogoi