Românii intenționează să cheltuiască mai puțin comparativ cu media europeană pentru divertisment în afara casei și vacanțe
Articol de DSRNetworkAdmin, 3 februarie 2014, 09:36
Românii intenționează să cheltuiască mai puțin comparativ cu media europeană pentru divertisment în afara casei (17% vs 23% media europeană) și vacanțe (16% vs 27% media europeană), arată datele unui sondaj realizat la nivel global. Potrivit sondajului realizat de compania Nielsen, la nivel mondial încrederea consumatorilor rămâne constantă la finele anului 2013, în timp ce intenția de cumpărare scade și ajunge la nivelul din trimestrul al patrulea din 2012, a precizat Cătălina Laschon.Încrederea consumatorilor s-a menținut constantă la un Indice de Încredere de 94 de-a lungul a trei trimestre consecutiv, crescând la finele lui 2013 cu 1 punct față de primul trimestru al aceluiași an (T1 2013) și cu 3 puncte față de aceeași perioadă a anului trecut (T4 2012).Zona Asia-Pacific a înregistrat singura creștere regională a încrederii consumatorilor față de trimestrul precedent, Indicele de Încredere cunoscând o majorare de 1 punct, până la 105, cu 4 puncte mai mult față de T4 2012.În comparație cu T3 2013, încrederea consumatorilor a scăzut cu 3 puncte în America de Nord (95), cu 2 puncte în Orientul Mijlociu/Africa (90) și cu 1 punct în Europa (73). Indicele de Încredere a consumatorilor s-a menținut constant în America Latină (94).Indonezia a raportat cel mai mare Indice al Încrederii consumatorilor (124) pentru al patrulea trimestru la rând, înregistrând o creștere de 4 puncte față de T3. Portugalia, Italia, Croația și Slovenia au raportat cel mai scăzut Indice al Încrederii consumatorilor (44).Sondajul global privind încrederea consumatorilor și intenția de a cheltui a fost realizat în perioada 11-29 noiembrie 2013 și a adunat peste 30.000 de respondenți cu acces la internet din 60 de țări din regiunea Asia-Pacific, Europa, America Latină, Orientul Mijlociu, Africa și America de Nord. Indicele Încrederii Consumatorilor din China este întocmit pe baza unui sondaj diferit, cu o metodologie mixtă, realizat pe un eșantion de 3.500 de respondenți din China. Sondajul global Nielsen, care include Indicele Increderii Consumatorilor la nivel mondial, a fost inițiat în 2005.