Nu exista ”totul sau nimic”!
Articol de Ioana Brusten, 5 iunie 2016, 09:00
Când e cel mai greu de menţinut atmosfera relaxată la serviciu?
În timpul şedinţelor lungi, cu discuţii în contradictoriu. Atunci când nu ajungem la nici o concluzie, pentru că nu ştim cum să comunicăm eficient.
Un instrument pe care metoda Espere de comunicare relaţională îl propune este confirmarea.
Adică: ascult până la capăt ce spune celălalt, indiferent dacă sunt de acord cu el sau nu. După ce va termina, confirm că am auzit ce a spus; nu că sunt de acord neapărat, ci că am auzit. Abia apoi îmi voi afirma părerea mea.
Dialogul se poartă calm, civilizat, cu argumente. După ce s-au expus cele 2 puncte de vedere, dacă nu coincid, se caută punctele comune şi diferenţele. De cele mai multe ori, punctele comune sunt mai multe şi diferenţele se pot negocia sau manageria fără mari dificultăţi. Paradoxal, în ciuda acelor multe lucruri cu care suntem de acord, acele puţine diferenţe/ divergenţe duc la tensiuni şi conflicte.
Soluţia? Nu judecaţi pe principiul ”totul sau nimic”! Sau am dreptate sau n-am!
Întâlniţi-vă la jumătatea drumului şi vorbiţi. Nimeni nu are dreptate în mod absolut. Şi nu lăsaţi câteva amănunte să strice un proiect întreg, o zi, o relaţie.