Trezirea la realitate!
Articol de Mircea Apostolescu, 9 iunie 2016, 08:35
Ieri, vorbeam despre un plan de dezvoltare a Bucurestiului pe urmatorii 15 ani. Acesta propune descongestionarea traficului prin eficientizarea transportului public si incurajarea celui cu bicicleta, redarea spatiului public pietonilor, prin constructia unor parcari la intrarile in oras, dezvoltarea metroului etc.
Astazi, ne trezim la realitate si privim orasul nostru asa cum este el. Gropile, lasate in urma de iarna blanda de anul acesta si de cele cateva zile de zapada, umplu atat strazile secundare, aflate in responsabilitatea primariilor de sector, cat si bulevardele, aflate in administrarea Primariei Capitalei.
Atat Municipalitatea, cat si administratiile de sector ne tot promit, de prin februarie – martie, ca, de indata ce vremea o va permite, vor repara gropile, dar nu s-a intamplat nimic, pana acum, desi, din februarie, tot avem temperaturi diurne de peste 20°C.
Gropilor li se adauga lucrarile pe care detinatorii de retele edilitare subterane le incep, fie in mijlocul marilor bulevarde, fie pe strazile secundare, inguste, si pe care le lasa, apoi, „la fezandat”, zile intregi, inainte sa le finalizeze.
Pistele pentru biciclisti, in afara de cele de pe Calea Victoriei, de pe Bulevardul Aviatorilor si de pe Soseaua Kiseleff sunt impracticabile. Biciclistii nu le pot folosi fie din cauza soferilor care parcheaza pe ele, cu mult aplomb, cum se intampla pe Calea Plevnei, spre exemplu, fie pentru ca pistele ocupa tot trotuarul si pietonii circula pe ele, pentru ca nu au de ales, ca pe Stefan cel Mare.
Cat despre redarea spatiului public pietonilor, acestia trebuie sa se strecoare printre masinile parcate pe bordura sau pe trotuar si zidurile caselor, cum se intampla pe stradutele laterale precum Ion Brezoianu, Luigi Cazzavilan, Popa Tatu, General Berthelot, General Dona, dar si pe Bulevardul Dacia sau pe strada Mihai Eminescu, fie printre doua randuri de masini parcate, pe Bulevardul Lascar Catargiu, spre exemplu.
Putem doar sa speram ca noile administratii locale, atat cele de la sectoare, cat si cea de la Primaria Capitalei vor gasi solutiile si vointa de a ne duce spre acel Bucuresti din Planul de Mobilitate Urbana si ca administratia centrala, Guvernul, va gasi o solutie pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar.