Cererea de like-uri devine tot mai greu de controlat…
Articol de razvanursuleanu, 17 octombrie 2016, 08:30 / actualizat: 19 octombrie 2016, 16:34
Din dorinta de a respecta cu strictete regulamentele cu privire la reclamele din cadrul programelor TV, multi prezentatori de emisiuni sau crainici se trezesc in situatii hilare, daca nu chiar penibile.
Ne pomenim astfel cu momente in care prezentatorul ne spune ca “pe un anumit site de socializare, cutare a postat un anumit articol” si, in acelasi timp, noi, telespectatorii, putem vedea in partea de jos a ecranului un text in care suntem rugati sa dam cat mai multe like-uri pe pagina de Facebook a postului de televiziune respectiv.
Sau, mai rau decat atat, sarmanul om de pe ecran ne spune ce se intampla “pe un anumit site de socializare” dupa care in fraza imediat urmatoare tot el ne roaga sa intram pe pagina lor de Facebook.
Ne ferim ca de foc sa spunem “Facebook” ca nu cumva sa facem reclama, dar, in acelasi timp, rostim “Facebook” fara nicio apasare deontologica atunci cand interesele o cer, fara sa tinem cont de faptul ca practic ne incalcam de la o fraza la alta regulamentele sau principiile.
Simplificat, e ca si cum i-ai spune cuiva ca detii un secret pe care nu-l vei spune niciodata nimanui dupa care in momentul imediat urmator ii dezvalui linistit intregul secret, fara sa-ti dai seama ca cele doua informatii pe care le-ai oferit se contrazic reciproc.