Metrorex arunca pisica moarta in curtea Regiei de Transport!
Articol de Mircea Apostolescu, 2 noiembrie 2016, 16:11
Marti, Metrorex ne explica, printr-un comunicat de presa, cum ca ar fi adoptat masuri pentru „pentru imbunatatirea conditiilor de transport subteran”. Pentru cei din sectorul 4 vestile nu sunt insa prea bune!
De ce? Pentru ca solutia gasita de catre sefii de la metrou pentru a decongestiona traficul subteran nu este aceea de a reduce intervalul de succedare a trenurilor. Nu, in schimb aflam ca Metrorex poarta discutii cu RATB pentru gasirea unor solutii de suplimentare a transportului public de suprafata pentru preluarea fluxului mare de calatori de pe tronsonul Berceni – Pipera.
Pe romaneste, sefii de la metrou ne transmit urmatorul mesaj: „Descurcati-va cu autobuzul sau cum puteti, ca noi avem prea multi calatori si nu suntem capabili sa gasim solutii pentru un transport civilizat pe relatia Berceni – Pipera”.
Desi cei de la Metrorex incearca sa ne bage in ceata cu asa-zisa solutie a transportului de suprafata, in mod cert asta nu este o solutie! Pentru cei care locuiesc in Berceni si cunosc traficul din zona, nu cred ca este de imaginat un numar mai mare de calatori care sa foloseasca transportul de suprafata! Stim cu totii cum arata, spre exemplu, zona Piata Sudului, la orele de varf. Cum ar putea sa reprezinte transportul public cu autobuzul o alternativa viabila? In plus, cei de la Metrorex s-au gandit la aceasta „solutie ingenioasa”, acum, cand vine iarna si traficul din Berceni se va bloca si mai tare din cauza zapezii!
Mai mult decat atat, „solutia” gasita de catre sefii de la metrou pare venita din alte vremuri. E ca si cum, la piata, o precupeata, care sta la taraba, te-ar trimite sa cumperi de la taraba de langa ea, fiindca ii e lene sa iti cantareasca marfa. Chiar daca Metrorex este in subordinea Ministerului Transporturilor, regia de transport subteran ar trebui sa incerce sa atraga cat mai multi calatori, nu sa scape de ei! Asta dupa regulile economiei de piata…
Totusi, asa, ca un gest de bunavointa, compania anunta si ca a suplimentat numarul de trenuri in circulatie la orele de varf, respectiv intre orele 07:00 – 09:00 si 17:00 – 19:00.
Astfel, pe magistrala M2, Berceni – Pipera, se circula cu 22 de trenuri (1 tren suplimentar), la un interval de succedare de 3 minute – solutie care reprezinta maximul posibil din punct de vedere tehnic, in prezent; pe magistrala 1 se circula cu 21 de trenuri (2 trenuri suplimentare) – spun cei de la metrou.
Pe magistrala 3 se circula cu 15 trenuri (2 trenuri suplimentare) la orele de varf, atat pe magistrala 1 cat si pe magistrala 3 se circula la un interval de 3 minute intre Nicolae Grigorescu si Eroilor si de 6 minute pe restul distantei.
Metrorex a mai anuntat si ca monitorizeaza circulatia trenurilor pentru evitarea in perioada de varf a sosirii simultane a trenurilor in statii.
Compania mai spune ca lucreaza la modificarea graficelor de circulatie a trenurilor de metrou pe magistralele 1 si 3 (reducerea intervalului la 2 minute intre Nicolae Grigorescu si Eroilor si 5 minute pe restul distantei), acestea urmand sa intre in vigoare incepand cu data de 1 decembrie 2016.
Nu in utimul rand, incepand de ieri putem vedea, la orele de varf, politisti in statiile de metrou de la Victoriei si Unirii, acestia avand rolul de a „dirija/ dispersa fluxul de calatori”.