Ascultă Radio București FM Live

Infrastructura de transport se modifică din nou

Infrastructura de transport se modifică din nou

Articol de , 7 noiembrie 2016, 13:18

Master Planul de transport, lansat acum mai mult de 2 ani, discutat si super-discutat, inclusiv de guvernul actual, a ramas la stadiul de teorie. Programul Operational Infrastructura Mare are asigurata finantare europeana generoasa pentru perioada 2014-2020, dar pana acum nu s-a accesat nici un euro din cele 12 miliarde si jumatate disponibile. In schimb site-ul Arenaconsruct.ro anunta ca avem in nou proiect de lege care modifica si completeaza retele de transport.

Noul proiect de lege

Guvernul Ciolos a decis sa lanseze in dezbatere publica, pana pe 15 noiembrie, un proiect de lege care sa coreleze prevederile din Planul de Amenajare a Teritoriului Național cu propunerile din Master Planul de Transport al României.

De aici trebuie sa intelegem ca  cele doua planuri au fost elaborate fara ca unul sa tina cont de celalalt si, in fine, cineva si-a dat seama de aceste nepotriviri.

Asa ca Legea nr. 363/2006 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional – Secţiunea I Reţele de transport va fi acum modificata in sensul ca: 11 proiecte de autostrada vor trece la categoria de drumuri expres, 6 tronsoane de drumuri expres vor trece la categoria de autostrazi, se mai construieste un  pod peste Prut, la Albita, calea ferata Bucuresti-Craiova va deveni una de mare viteza, adica pana 160 km/h, se mai adauga inca doua porturi de pe Dunare pe lista celor propuse pentrtu modernizare etc.

Potrivit noului proiect, Romania va fi traversata de doua coridoarele europene de transport TEN-T:

1.Coridorul Rin – Dunăre prin: Arad – Braşov/Craiova – Bucureşti – Constanţa – Sulina si

2. Coridorul Orient- Mediterana de Est prin: Arad – Timişoara – Craiova – Calafat.

Coridoarele strategice de transport

-Un coridorul inelar perimetral, adica o sa putem sa facem inconjurul  tarii pe autostrada,  pe traseul : București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Oradea –  Baia Mare –  Suceava  – Focșani  – București;

– Coridorul Central European – Marea Neagră, care va incepe de la Nădlac – Arad – Sibiu –Pitești – București – Constanța;

– Coridorul Central-Sud European, care va incepe de la Borș – Oradea – Cluj-Napoca – Târgu Mureș – Brașov – Ploiești – București – si va ajunge la Giurgiu;

– Coridorul Ardeal – Valea Jiului: pornind de la Sighetul Marmației – Baia Mare – Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Petroșani – Târgu Jiu – Craiova – pana la Bechet;

– Coridorul Moldova – Ardeal: de la Ungheni – Iași – Piatra Neamț – Târgu Mureș – Sibiu – pana la Brașov;

– Coridorul Moldova – Ardeal – Oltenia: de la Albița – Vaslui – Bacău – Brașov – Pitești  – Craiova – Calafat;

– Coridorul Sud-Est Muntenia: de la Vama Veche – Constanța – Tulcea – Brăila – Galați – pana la Focșani;

– Coridorul Est: de la Călărași – Slobozia – Brăila – Galați – pana la Giurgiulești.

Autostrazile

In total urmeaza sa avem 11 autostrazi

Prima:  Nădlac—Arad—Timișoara—Lugoj—Deva—Sibiu—Pitești—București—Lehliu—Fetești— Cernavodă—Constanța, adic actualul coridor paneuropean IV

A doua autostrada: Sibiu— la Brașov—Ploiești—București;

Transilvania ar urma sa fie brazdata de o retea de autostrazi in toate directiile:

-de la Zalău—Cluj-Napoca—Turda—Alba Iulia— pana la Sebeș;

– de la Zalau  la Borș,  trecand prin Oradea;

– de la Turda – Tg Mureș – Sighișoara  si pana la Brașov

Vom avea si legatura rutiera peste Carpatii Orientali:Târgu Mureş-Piatra-Neamţ-Roman-Târgu Frumos-Iaşi-Ungheni

Sudul Moldovei va fi avea legatura de la Bacău – Brașov;

Bucureștiul ar urma asi el sa fie legat cu autostrada de  Alexandria si Craiova.

Centura Bucureștiului in regim de autostrada, deci alta decat actuala Sosea de Centura, este trecuta si ea in plan.

Se va mai construi si Centura orasului Constanța.

In schimb, de la Bucuresti la Giurgiu vom avea doar un drum expres, nu autostrada.

Romania – intre INS si Eurostat
Strada de Business miercuri, 15 mai 2019, 14:44

Romania – intre INS si Eurostat

Intre cifrele publicate de Institutul National de Statistica (INS) si rapoartele oficiului european de statistica, Eurostat, evolutia economiei...

Romania – intre INS si Eurostat
Coeficientul Gini – masura echitatii in repartizarea veniturilor
Strada de Business marți, 14 mai 2019, 14:58

Coeficientul Gini – masura echitatii in repartizarea veniturilor

In 2017 Romania se afla sub media Uninii Europene in ce priveste echitatea repartizarii veniturilor intre cei mai bogati si ce mai saraci, conform...

Coeficientul Gini – masura echitatii in repartizarea veniturilor
Capitalul strain – mai incet cu pianul pe scari
Strada de Business luni, 15 aprilie 2019, 15:20

Capitalul strain – mai incet cu pianul pe scari

44% din valoarea adaugata din economia romaneasca este produsa in firme controlate de capitalul strain. Asta rezulta din cel mai recent raport...

Capitalul strain – mai incet cu pianul pe scari
Uniunea Europeana – lupta pentru banii chinezilor
Strada de Business marți, 9 aprilie 2019, 15:14

Uniunea Europeana – lupta pentru banii chinezilor

Astazi are loc la Bruxelles cel de-al 21 summit China-Uniunea Europeana. Inainte de summit, Comisia Europeana (CE) și Inaltul Reprezentant pentru...

Uniunea Europeana – lupta pentru banii chinezilor
Strada de Business miercuri, 20 martie 2019, 16:17

Romancele, mame la varste mici

Romania are a doua cea mai mica medie de varsta a mamelor la prima nastere din toata Uniunea Europeana, conform celor mai recente date publicate  de...

Romancele, mame la varste mici
Strada de Business luni, 18 martie 2019, 16:17

Indiferenta la previziunile alarmiste, piata auto continua sa creasca

In primele două luni ale acestui an in Romania au fost vandute peste 19.500 de autoturisme noi, o crestere cu 18 procente fata de primele doua luni...

Indiferenta la previziunile alarmiste, piata auto continua sa creasca
Strada de Business vineri, 15 martie 2019, 16:13

Modificarile la Pilonul II de pensii

Conform normelor publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), incepand din aceasta saptamana, salariatii romani care cotizeaza la...

Modificarile la Pilonul II de pensii
Strada de Business joi, 14 martie 2019, 16:17

Brexit, sau haosul politic absolut

Iesirea Marii Britanii din Uniunea Europeana, si asa foarte complicata pentru ca nu exista un precedent in domeniu, a devenit si mai complicata dupa...

Brexit, sau haosul politic absolut