Ascultă Radio București FM Live

Avem benzi unice RATB…pe hârtie…!

Avem benzi unice RATB…pe hârtie…!

Articol de Mircea Apostolescu, 6 februarie 2017, 09:02 / actualizat: 6 februarie 2017, 10:11

După cum spuneam, săptămâna trecută, și continui să susțin, singura soluție pentru București este aceea a transportului public, pentru că, oricâte pasaje sub și supraterane am construi, nu vom putea ține pasul cu creșterea exponențială a numărului de mașini și orașul se va bloca total.
Pe de altă parte, ne-am săturat cu toții să așteptăm câte 20 de minute, prin stații, în ger, iarna, și în soarele dogoritor, vara, câte un autobuz, un tramvai ori un troleibuz care nu mai vine. Ne-am săturat să ne înghesuim, să ne îmbrâncim și să ne călcăm pe picioare în mijloacele de transport supraaglomerate sau să facem saună, deîndată ce afară se fac 30℃.
De aceea, în transportul public trebuie făcute investiții masive, pentru a deveni o alternativă viabilă, predictibilă și civilizată la transportul individual.
Însă, achiziționarea de autobuze, tramvaie și troleibuze, votată de curând de către Consiliul General, nu reprezintă soluția integrală a problemei transportului public. Mai bine spus, reprezintă doar o mică parte din această soluție. De ce? Pentru că putem avea oricâte mijloace de transport, 400 de autobuze și câte 100 de tramvaie și troleibuze noi, dar dacă ele vor sta blocate în trafic, cum se întâmplă acum, nu vom avea o succedare la intervale mici a mijloacelor de transport în stații, nu vom avea un transport în comun predictibil și civilizat.
Pentru a putea atinge aceste standarde, la care visăm cu toții, trebuie instituite benzile unice pentru autobuze și troleibuze, iar liniile de tramvai trebuie modernizate și puse în zona proprie. Desigur, sistemul de management al traficului ar trebui să funcționeze, de-adevăratelea, și să permită prioritizarea mijloacelor de transport în comun, față de traficul general.
Iată că, parcă ținând cont de ideile noastre, specialiștii Municipalității au reușit, în cele din urmă, după vreo 10 ani de discuții interminabile, să finalizeze lista cu arterele din București pe care se vor institui benzi unice sau unde liniile de tramvai vor fi puse în zonă proprie. Pe benzile unice pot circula doar mijloacele de transport în comun, taxiurile și echipajele de intervenție. Această măsură a fost luată în majoritatea capitalelor europene, pentru a aplica principiul prioritizării transportului public. Astfel, tramvaiele, troleibuzele și autobuzele nu mai stau blocate în trafic, ci au prioritate, iar transportul public devine mai avantajos decât cel individual, nu doar prin prisma costurilor, ci și din punctul de vedere al celerității și al condițiilor oferite călătorilor.

Primăria Capitalei ar urma să implementeze banda unică pentru autobuz și troleibuz pe următoarele artere:

– Sos. Bucuresti-Ploiesti, intre Bd. Aerogarii – Piata Presei Libere – Bd. Aerogarii – Piata Presei Libere,

– Sos. Kiseleff, intre Piata Presei Libere-Bd. C-tin Prezan ,

– Bd. Gh. Magheru, intre Piata Romana- Str. C.A .Rosetti,

– Str. N. Balcescu, intre Str. C.A.Rosetti – Piata Universitatii,

– Bd. Aerogarii, intre Sos. Bucuresti-Ploiesti – Str. N. Caramfil,

– Str. N. Caramfil, intre Bd. Aerogarii – Sos. Pipera,

– Bd. Aviatorilor, intre Str. N. Caramfil – Piata Charles de Gaulle,

– Sos. Colentina, intre Bucur Obor- Str. Sportului,

– Cal. Mosilor, intre Bucur Obor- Bd. Carol I,

– Sos. Iancului, intre Sos. Mihai Bravu – Sos. Pantelimon,

– Bd. Chisinau, intre Sos. Pantelimon – Bd. N. Grigorescu,

– Bd. N. Grigorescu, intre Bd. Basarabia – Bd. Th. Pallady,

– Bd. Unirii – Str. Traian – Piata Alba Iulia,

– Bd. Decebal, intre Piata Alba Iulia – Sos. Mihai Bravu,

– Str. Baba Novac, intre Sos. Mihai Bravu – Str. C-tin Brancusi,

– Str. C-tin Brancusi, intre Str. Baba Novac- Str. Lucretiu Patrascanu,

– Str. Lucretiu Patrascanu, intre Str. C-tin Brancusi – Bd Basarabia,

– Splaiul Independentei, intre Piata Unirii -Pod Eroilor,

– Bd. D. Cantemir, intre Piata Unirii- Cal. Serban Voda,

– Bd. Tineretului, intre Cal. Serban Voda – Cal. Vacaresti,

– Cal. Vacaresti, intre Bd. Tineretului – Piata Sudului,

– Str. Nitu Vasile, intre Piata Sudului – Bd. Al. Obregia,

– Bd. AL Obregia, intre Str. Nitu Vasile – Str. Tumu Magurele,

– Drumul Taberei, intre Str. Valea Ialomitei – Drumul Sarii,

– Drumul Taberei, intre Str. Valea Argesului – Str. Brasov,

– Bd. luliu Maniu, intre Grup Scolar Auto- Piata Leul,

– Cal. Grivitei, intre Bd. Ion Mihalache – Gara de Nord,

– Bd. Ion Mihalache, intre Cal. Grivitei -Piata Victoriei,

– Bd. C-tin Prezan, intre Sos. Kiseleff – bd. Aviatorilor,

Municipalitatea ar urma să modernizeze liniile de tramvai și să le pună în zona proprie pe următoarele artere:

– Sos. Oltenitei, intre Romprim si Piata Eroii Revolutiei, pe ondistanta de circa 4,5 km,

– Sos. Viilor, intre Piata Eroii Revolutiei si Str. Dr. Istrate, pe o lungime de 1,0 km,

– Str. Dr. Istrate, intre Sos. Viilor si Sos. Progresului, pe 0,3 km,

– Bd. Timisoara, intre Sos. Progresului si Bd. Vasile Milea, pe 0,5 km,

– Bd. Vasile Milea, intre Bd. Timisoara si Pasajul Basarab, adica 1,8 km

– Bd. Iancu de Hunedoara, intre Pasaj Victoria-Sos. Stefan cel Mare, insemnand 0,7 km,

– Sos. Stefan cel Mare, intre Bd. lancu de Hunedoara si Sos. Mihai Bravu, pe o distanta de 2,1 km,

– Sos. Mihai Bravu, intre Sos. Stefan cel Mare si Calea Vacaresti, pe o lungime de 5,6 km,

– Cal. Vacaresti, intre Sos. Mihai Bravu si Sos Oltenitei, masurand 1,5 km,

– Sos. Colentina, intre Pasaj Colentina (captul linie 21) si Bucur Obor, adica 4,5 km,

– Cal. Mosilor, intre Bucur Obor si Bd. Carol I, o distanta de1,5 – km.

Ar trebui menționat faptul că o măsură similară, adică punerea liniei de tramvai în zona proprie, în anul 2001, a făcut din linia de tramvai 41 singurul mijloc de transport de suprafață viabil, care circulă cu o frecvență de 1-2 minute, pentru bucureștenii din cartierele Ghencea, Drumul Taberei, Militari si Crângași. In condițiile lucrărilor la magistrala M5 de metrou, tramvaiul 41 a rămas singurul mijloc de transport cu care pot ieși din cartierele lor, în condiții cât de cât civilizate, locuitorii din Ghencea si Drumul Taberei. Dacă, înainte de modernizare, tramvaiul 41 parcurgea cei 10,8 kilometri ai traseului său, din Ghencea spre Casa Presei, cu o viteză medie de 14 km/h, punerea liniei în zona proprie, viteza medie a crescut la 22 km/h. Lucrările de modernizare a liniei 41 au durat exact un an, pe vremea când Primar al Capitalei era Traian Băsescu.

Desigur, finalizarea acestei liste a arterelor pe care ar urma să fie instituite benzile unice și să fie puse liniile de tramvai în zona proprie este un pas înainte. Insă, acest pas trebuie urmat de punerea în practică a acestei strategii.
Dacă, în cazul benzilor unice pentru autobuze și troleibuze cheltuielile necesare, din punctul de vedere al infrastructurii rutiere, nu sunt foarte mari, fiind, însă, esențială voința atât a Municipalității, cât și a Poliției Rutiere, de a impune respectarea lor; în ceea ce privește modernizarea liniilor de tramvai si punerea lor în zona proprie, aceasta necesită lucrări de anvergură și investiții mari, care nu stiu dacă vor deveni realitate prea curând.

 

Actualitate duminică, 4 mai 2025, 15:16

MAI: 48 de sesizări de posibile incidente electorale

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a înregistrat, duminică, 48 de sesizări de posibile incidente electorale, dintre care zece sunt în curs de...

MAI: 48 de sesizări de posibile incidente electorale
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 15:13

UPDATE: Plan roșu de intervenție la Constanța, după ciocnirea a două trenuri!

UPDATE – Începând cu ora 16:00, circulația feroviară în stația Constanța a fost reluată în condiții de siguranță, după finalizarea...

UPDATE: Plan roșu de intervenție la Constanța, după ciocnirea a două trenuri!
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 12:58

Circulați în siguranță la întoarcerea din vacanță!

Polițiștii de la Rutieră estimează  intensificare a valorilor de trafic pentru orele următoare și pe DN 39 dinspre Vama Veche spre Constanța...

Circulați în siguranță la întoarcerea din vacanță!
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 09:29

UPDATE: AICI/ Declarațiile candidaților care și-au exprimat opțiunea de vot la alegerile prezidențiale

Update: Candidatul independent la alegerile prezidenţiale, Victor Ponta, a declarat că a votat la scrutinul de astăzi pentru competenţă,...

UPDATE: AICI/ Declarațiile candidaților care și-au exprimat opțiunea de vot la alegerile prezidențiale
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 08:36

Persoanele netransportabile, cele spitalizate sau deţinuţii – vot cu urna mobilă

Potrivit Biroului Electoral Central, cererea trebuie să fie însoţită fie de adeverinţa eliberată de medicul de familie al alegătorului...

Persoanele netransportabile, cele spitalizate sau deţinuţii – vot cu urna mobilă
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 07:28

Vremea se menține deosebit de caldă în București

Vremea se va menţine deosebit de caldă, pentru această dată, în Capitală. Cerul va fi variabil şi vântul va sufla moderat. Temperatura...

Vremea se menține deosebit de caldă în București
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 07:00

UPDATE: Livetext > ALEGERI PREZIDENȚIALE 2025

Update 20:00: Peste 9 milioane de români au votat până acum în România, ceea ce înseamnă o prezență de peste 50%. Județele fruntașe sunt...

UPDATE: Livetext > ALEGERI PREZIDENȚIALE 2025
Actualitate sâmbătă, 3 mai 2025, 23:29

Incendiu, produs la un restaurant, situat pe Șoseaua Andronache, Voluntari

Pompierii intervin pentru stingerea unui incendiu, produs la un restaurant, situat pe Șoseaua Andronache, Voluntari, județul Ilfov. Update 00.18:...

Incendiu, produs la un restaurant, situat pe Șoseaua Andronache, Voluntari