Prelungirea Ghencea – fara supralargire, dar cu trotuare!
Articol de Mircea Apostolescu, 24 martie 2017, 14:25
In iunie 2013, a avut loc „vizita de lucru” a premierului de atunci al Romaniei, Victor Ponta, si a primarului general al vremii, Sorin Oprescu, in Prelungirea Ghencea. Inconjurati de entuziasmul popular, cei doi iubiti conducatori le-au promis oamenilor ca vor face totul pentru ca Municipalitatea sa largeasca strada, la doua benzi pe sens macar, iar Ministerul Transporturilor, prin CNADNR, actualmente CNAIR, sa construiasca un pasaj peste Soseaua de Centura, care sa faca legatura dintre Bucuresti si Domnesti. In felul acesta , avea sa se descongestioneze traficul in zona, spuneau, atunci Ponta si Oprescu.
Se implinesc aproape 4 ani de la acea vizita istorica de lucru si nu s-a intamplat inca nimic din cele promise. In schimb, sefa de la Administratia Strazilor vine, dupa o intalnire cu reprezentantii oamenilor din zona, sa ne spuna ca, dupa o matura chibzuinta, si-a dat seama cum poate „imbunatati calitatea vietii locuitorilor din zona”. Astfel, acum se lucreaza intens la doua mari investitii, respectiv repararea gropilor din carosabil si marcarea trecerilor de pietoni. Din aprilie, se va trece la o lucrare si mai importanta, construirea trotuarelor, care vor avea o garantie de 4 ani. Trotuarele vor avea o lungime de 3 kilometri si o latime de 1,5 metri. Investitia, care va demara in aprilie, va dura aproximativ o luna si jumatate, sustine sefa de la Strazi.
Din spusele doamnei director de la Administratia Strazilor putem desprinde concluzia ca oamenii din Prelungirea Ghencea mai au de asteptat cel putin inca 4 ani, pana la largirea strazii. Sau Municipalitatea se pregateste sa faca o investitie importanta, adica vreo 9000 de metri patrati de trotuare, pe care urmeaza sa o darame, inainte de a iesi macar din garantie, pentru a trece la supralargirea drumului?
Nu putem sti care dintre cele doua variante este cea reala, deoarece sefa de la Strazi ne-a transmis rezultatele gandirii sale luminoase prin intermediul unui comunicat de presa. In schimb, am stat de vorba cu Delia Mihalache de la Asociatia Initiativa Prelungirea Ghencea. Delia spune ca, pe data de 7 martie, asociatia a depus o cerere la Primaria Capitalei, pentru organizarea unui protest, pe data de 1 aprilie. Pe 22 martie, cei de la Prelungirea Ghencea au fost invitati la o intalnire cu factorii de raspundere de la Primarie, care urma sa aiba loc a doua zi, adica ieri.
Cat priveste stadiul proiectului de supralargire a Prelungirii Ghencea si de constructie a pasajului spre Domnesti, cei de la asociatie au aflat, ieri, de la reprezentantii Primariei Capitalei si ai CNAIR, ca, in continuare, dupa patru ani de la vizita de lucru istorica a premierului Ponta si a primarului Oprescu, exista o distanta de 800 de metri pe teritoriul Ilfovului, care nu este prinsa nici in proiectul pasajului, nici in cel al largirii. Asa ca proiectele nu sunt inca corelate, pentru a se putea demara un nou studiu de fezabilitate pentru supralargire, spune Delia Mihalache.
Asadar, trebuie sa se lamureasca problema celor 800 de metri, apoi Primaria Capitalei trebuie sa includa proiectul supralargirii in Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016 – 2030. Dupa care, va urma etapa licitatiilor. Stiind toate acestea, pare mai plauzibila varianta ca oamenii din Prelungirea Ghencea vor trebui sa astepte cel putin inca patru ani supralargirea si pasajul spre Domnesti!
Delia Mihalache crede ca intalnirea de ieri a fost doar o incercare de a-i determina pe oameni sa renunte la protestul de pe 1 aprilie, dar protestul va avea loc, pentru ca trotuarele sunt necesare, dar nu rezolva problema traficului blocat de la intrarea in Bucuresti dinspre Domnesti si de pe Prelungirea Ghencea, spune reprezentanta Initiativei Prelungirea Ghencea.