Greenpeace România lansează campania pentru energie curată „Energy Citizens”
Articol de Stefania Grigore, 27 martie 2017, 15:23
În acest weekend, Greenpeace România a lansat campania pentru energie curată “Energy Citizens”.
Campania se adresează cetățenilor, comunităților, companiilor și instituțiilor publice care vor să devină producători de energie curată.
Conceptul de consumator activ se numește prosumator și reprezintă persoana, gospodăria sau IMM-ul care își produce propria energie și are posibilitatea de a furniza excesul de energie în rețeaua națională.
Campania pentru energie curată a Greenpeace România atrage atenția asupra faptului că în România nu există o procedură clară care să permită persoanelor cu instalații de energie regenerabilă să se conecteze la rețeaua electrică și să valorifice energia, așa cum este în alte țări din Europa. Din această cauză, cetățenii interesați pot aștepta și patru ani până obțin toate autorizațiile, iar cei mai mulți renunță.
“Discuțiile cu cei prezenți la eveniment ne confirmă că subiectul energiei regenerabile trebuie repus pe agenda publică. Autoritățile au redus din ambițiile României pentru o tranziție către energie verde, iar acum industria este în declin. Uniunea Europeană este în mijlocul unui proces de redefinire a sistemului energetic, iar prima poziționare a României a fost împotriva tendinței europene de a înverzi industria energetică. Împreună cu cetățeni și reprezentanți ai industriei producătoare de energie regenerabilă vom intensifica eforturile pentru o mai bună legislație în domeniu“, spune Ionuț Ruscea, coordonatorul campaniei pentru energie curată.
Un studiu realizat recent arată că 112 milioane de cetățeni “prosumatori” pot produce 19% din cererea de energie a Europei până în 2030. Până în 2050 jumătate dintre cetățenii deveniți prosumatori vor genera aproape jumătate din necesarul de energie electrică al Europei.