In sfarsit, benzile unice devin realitate!
Articol de Mircea Apostolescu, 19 mai 2017, 13:41
Declarativ, pe la simpozioane sau mese rotumde pe tema smart city sau orasul viitorului, suntem cu totii de acord ca singura solutie sustenabila pe termen lung pentru problema traficului infernal din Bucuresti este aceea a prioritizarii transportului public fata de traficul general. Cu totii spunem ca daca transportul public ar oferi o alternativa viabila, adica daca ar fi predictibil si ar oferi conditii civilizate de calatorie, am renunta la masina personala, ne-am deplasa mai economicos, mai repede si am respira un aer mai curat.
Iata ca Municipalitatea a inceput sa puna in practica acest principiu al prioritizarii transportului public, prin instituirea benzilor unice RATB. O astfel de banda a fost creata pe Soseaua Bucuresti – Ploiesti, pe sensul de venire catre Capitala, cu aproximatie din zona Podului Baneasa, pana la Fantana „Miorita”.
Zona este una cu un trafic foarte intens, atat pe sensul de intrare in oras, cat si pe acela de iesire, iar banda unica este absolut salutara pentru toate liniile de autobuz care fac legatura cu zona comerciala din nordul Bucurestiului si cu Aeroportul Henri Coanda.
Desigur, aceasta masura a Municipalitatii a starnit dezaprobarea puternica a soferilor care tranziteaza zona cu masinile personale, fiindca traficul general trebuie sa se restranga la doar doua benzi pe sensul de intrare in Bucuresti.
Trebuie sa intelegem insa cu totii ca traim in cel mai aglomerat oras din Europa si cel de-al patrulea cel mai aglomerat oras din lume! Bucurestiul are un grad mediu de congestie a traficului de 50%, cu o crestere a aglomeratiei de 7% pe anul trecut, depasind metropole cu 15-20 de milioane de locuitori.
Si mai ingrijorator este faptul ca in timpul orelor de varf, de dimineata, gradul de congestie a traficului urca pana la 90%, iar in timpul varfului de seara, congestia traficului este de 98%.
Asadar, ramanem fara solutii si, in curand, ne vom confrunta cu un oras blocat in totalitate. Nu mai vorbim de poluarea catastrofala a aerului generata de sutele de mii de masini!
In fata acestei catastrofe, in ceea ce priveste mobilitatea si calitatea vietii, cred ca „sacrificiul” unei benzi pe sens pentru transportul in comun este absolut nesemnificativ!