Herastrau: Razboiul continua in jurul podului de cale ferata!
Articol de Mircea Apostolescu, 21 iunie 2017, 15:21
Dupa ce in urma cu doua saptamani un biciclist a fost lovit de tren pe podul de cale ferata din Parcul Herastrau, in jurul acestuia din urma s-a dezlantuit un adevarat razboi intre Municipalitate si Ministerul Transporturilor.
Initial, adica la inceputul saptamanii trecute, Primaria Capitalei, care administreaza parcul prin ALPAB, a interzis accesul pietonilor si biciclistilor pe pod. Primarul general, Gabriela Firea, declara tot atunci ca inca din noiembrie 2015 Municipalitatea a solicitat acordul Ministerului Transporturilor, care administreaza calea ferata Bucuresti-Constanta, ce trece pe podul respectiv, pentru a amenaja un ponton, pentru traversarea Lacului Herastrau de catre pietoni si biciclisti, chiar pe apa, sub podul de cale ferata.
Dupa vreo doua zile, traversarea podului a fost din nou permisa de catre paznicii angajati de ALPAB, insa in zona fusesera instalate inscriptii de avertizare care aratau unde se termina parcul si incepe zona de protectie a caii ferate. Odata cu redeschiderea accesului pe pod, a venit si un raspuns al Ministerului Transporturilor cum ca Primaria Capitalei nu ar fi solicitat niciodata un aviz pentru constructia unui ponton.
Astazi, razboiul din jurul podului continua cu un nou episod. O echipa de muncitori si un escavator amplasau pe rampa de urcare si coborare de pe pod dinspre Piata Presei niste borduri, menite sa impiedice accesul biciclistilor. Nu-i nimic, temerarii biciclisti, care nici nu ar trebui sa mearga pe malul lacului, fiindca nu exista o pista pentru ei, se vor catara, cu bicicletele in spate, pe scara abrupta, care asigura accesul pietonal pe pod.
Asta in conditiile in care ar fi mult mai simplu ca Ministerul Transporturilor sa avizeze favorabil cererea Municipalitatii si pontonul sa poata fi construit in cateva zile, asa cum genistii stiu sa o faca.
Pentru a repune adevarul in drepturile sale istorice, trebuie spus ca podul de cale ferata a fost construit cu portiuni speciale de acces destinate pietonilor, pe unde acestia se pot deplasa in siguranta, chiar daca trece un tren. Deci, daca folosesti ppdul in mod normal, conform scopului in care el a fost construit, nu se poate intampla niciun accident. Biciclistul care a fost accidentat mortal, cu doua weekend-uri in urma, circula pe calea ferata si asculta muzica la casti…