The House / Operaţiunea „Cazinoul” – dacă nu poţi învinge casa, fi tu casa
Articol de , 13 iulie 2017, 01:19
Premiera „The House”, este o comedie potrivită mai curând cu atmosfera destinsă a sfârşitului de săptămână, ce-i are ca protagonişti pe Will Ferrell şi Amy Poehler. Aceşti comedianţi joacă pe Scott şi Kate Johansen a căror fiică intră la colegiul mult visat, însă primarul corupt al localităţii unde locuiesc anulează bursa pe care tânăra urma să o primească din partea autorităţilor, astfel încât cei doi părinţi se trezesc că nu mai au cum să-i plătească taxa de şcolarizare.
Scott și Kate se zbat să obţină pe căi legale banii necesari, ultima lor şansă fiind Frank Theodorakis, vecinul şi prietenul jucat de Jason Mantzoukas, dar, ghinion, şi acesta este în criză, tocmai fiind părăsit de nevastă din cauza patimii sale pentru jocuri. Şi el este disperat după bani, sperând să-şi convingă partenera să se întoarcă la căminul conjugal, dacă reuşeşte să acopere datoriile făcute la jocuri. Inspiraţi exact de patima lui Frank, cei trei, după o călătorie fără de noroc la Las Vegas, se gândesc: „dacă nu poţi învinge casa, fi tu casa”. Aşa că, la propunerea lui Theodorakis, transformă casa acestuia, golită de soţia demisionară, într-un cazinou ilegal.
Iniţiativa se bucură de succes şi aproape toată suflarea orăşelului începe să joace în acest cazinou şi să umple seifurile sale. Dar cum e ilegal, Scott, Kate şi Frank se pot trezi oricând cu intervenţiile în forţă fie ale poliţiei şi primăriei, fie cele ale gangsterilor care controlează piaţa jocurilor din zonă. Şi au parte de amândouă. Însă se descurcă imitând personaje şi momente din filme de acţiune. Astfel, şi publicul are parte de parodii-omagiu aduse de către co-scenaristul Andrew Jay Cohen, care debutează ca regizor de lung metraj cu această comedie, unor actori şi cineaşti. De exemplu: lui Quentin Tarantino.
Chiar dacă a mai scris scenarii de comedii, Andrew Jay Cohen face un film cu multe momente previzibile, cu situaţii mai mult sau mai puţin hilare, împinse uneori până la ridicol şi chiar absurd, de parcă lucrurile scapă de sub control. Noi românii am putea avea o satisfacţie răutăcioasă vizionând comedia „The House” – ce rulează cu titlul „Operaţiunea «Cazinoul»” la Glendale Studio şi cinematografele de mall – descoperind nu numai corupţia autorităţilor locale, ci şi defecte ale invidiatei clase de mijloc americane, pe seama cărora face haz filmul.