Cine câștigă și cine pierde, războiul nervilor la pasajul Piața Sudului?
Articol de Mircea Apostolescu, 21 iulie 2017, 11:01 / actualizat: 21 iulie 2017, 12:11
Primarul Genaral Gabriela Firea anunta, pe 28 aprilie, ca Pasajul rutier de la Piata Sudului a fost deschis partial traficului, pe raspunderea constructorului.
Edilul Sef spunea, atunci, ca, in dimineata respectiva, la ora 09:00, Primaria Capitalei fusese instiintata de catre constructori ca traficul in pasaj urmeaza a fi deschis pe cate o banda pe sens, incepand cu ora 11:00.
Pentru deschiderea partiala a pasajului rutier exista acordul Brigazii de Politie Rutiera si al Comisiei de Circulatie de la Primaria Capitalei, dar traficul prin pasaj se desfasoara, de atunci incoace, pe responsabilitatea constructorului, deoarece lucrarea nu a fost receptionata de catre beneficiar, Primaria Capitalei, fiindca legislatia nu mai permite receptii partiale, a explica Gabriela Firea, la acel moment.
Primarul General mai spunea ca, pentru finalizarea lucrarilor, mai trebuiau montate lifturile si scarile rulante, la pasajele pietonale. Acestea urmau a fi fost livrate in cursul lunii iunie, de aceea, mijlocul lunii iulie ar fi fost un termen rezonabil pentru finalizarea in proportie de 100% a lucrarilor de la Piata Sudului, credea, la finele lui aprilie Edilul Sef, Gabriela Firea.
Primarul Capitalei reitera, in acel moment, faptul ca Municipalitatea nu accepta termenul de 30 octombrie, avansat de catre constructori pentru finalizarea lucrarilor si ameninta ca, daca acestea nu vor fi incheiate pana la mijlocul verii, primaria va trece la rezilierea contractului cu actuala asociere de constructori.
Iata ca am trecut de mijlocul lunii iulie cu aproape o saptamana si pasajul de la Piata Sudului nu a fost finalizat si deschis integral circulatiei.
In acest moment, la Piata Sudului, sunt multe utilaje care stau degeaba si muncitori care se odihnesc. O echipa de cativa oameni, cu un picamer pe un escavator lucrau de zor la unul dintre pasajele pietonale, unde se vedea montata scara rulanta. Alta echipa, aproape la fel de numeroasa ca si prima si dotata cu un camion cu macara, incarca niste WC-uri ecologice. Traficul este infernal, chiar si acum, cand copiii si multi bucuresteni sunt in vacanta!
In fapt, este vorba despre un adevarat razboi al nervilor care se poarta intre Primaria Capitalei si constructori. Asa cum devoala, la finele lui aprilie chiar directorul raspunzator de lucrarile de la Sudului, Cosmin Gheorghiu, asocierea de constructori solicita plati pentru lucrari suplimentare care se ridica la 60% din valoarea contractului si pentru care nu exista acte aditionale la contract. Exista chiar un proces pe rol pentru acesti bani intre Municipalitate si constructori, spunea Gheorghiu.
Cine pierde si cine castiga in razboiul nervilor de la Piata Sudului ?
Deci, Primaria Capitalei nu plateste pentru lucrarile suplimentare, fiindca nu poate, in lipsa unor acte justificative, iar constructorii trag de timp, incercand sa-i forteze mana primarului general Gabriela Firea, fiindca edilul deconteaza nemultumirea oamenilor pentru tergiversarea, la nesfarsit, a lucrarilor si pentru nebunia din traficul din Berceni! Se va ajunge la rezilierea contractului? Cine va ceda, in acest conflict? Asta ramane sa vedem, in zilele urmatoare. De pierdut, pierd, cu siguranta, oamenii din Berceni, care isi consuma benzina, timpul si nervii, in cosmarul de la Piata Sudului, care nu se mai sfarseste …