Everything, Everything / Absolut tot – dorinţa interzisă a unei adolescente îndrăgostite
Articol de , 29 iulie 2017, 01:36
„Everything, Everything” este o dramă romantică, din care nu lipseşte umorul, fiind însă cam prea plină de sensibilitate feminină întrucât are la bază romanul omonim semnat de co-scenarista Nicole Yoon şi este regizată de o femeie: Stella Meghie. Mai mult, personajul principal, din perspectiva căruia este relatată povestea de dragoste adolescentină pe care o prezintă, este Maddy Whittier, o tânără de culoare ce tocmai împlineşte 18 ani, din care 17 i-a petrecut captivă în casa părintească datorită unei boli cumplite: imunodeficienţă severă combinată (SCID). Despre aceasta ne informează încă de la începutul filmului chiar Maddy. Aflăm abia către finalul poveştii că diagnosticul a fost pus chiar de mama ei, Pauline, care este medic, după accidentul în care au murit tatăl şi fratele adolescentei. Aceasta se asigură că fiica ei nu ia contact cu vreo sursă din exterior care i-ar putea pune în pericol sănătatea, ba chiar viaţa. Ceea ce înseamnă şi o izolare aproape totală a fetei în aseptica sa casă, din care nu poate ieşi şi în care nu intră altcineva decât mama sa, asistenta medicală Carla şi fiica acesteia.
Ca să-şi umple timpul, să nu se gândească la izolarea sa şi la ce are de pierdut datorită acesteia, Maddy citeşte foarte mult şi scrie recenzii, participă la un curs online de arhitectură şi comunică prin reţelele de socializare cu alte persoane bolnave. Imaginaţia bogată şi arhitectura casei o ajută să evadeze măcar mintal din colivia sa, altminteri destul de luxoasă, în care albul este predominant. Viaţa ei începe să se schimbe din momentul în care în casa alăturată se mută tânărul alb Olly cu familia sa, având un tată violent care nu reuşeşte să-şi păstreze locul de muncă. De aceea el preferă negrul. De cum o zăreşte pe geam pe Maddy, între ei se înfiripă dragostea.
Din prima zi comunică prin mesaje şi e-mail-uri, pe care imaginaţia fetei, dar şi cea a regizoarei, le transformă în binevenite dialoguri pe viu, apoi prin semne şi chiar vorbesc la telefon. Cu complicitatea Carlei, Olly chiar ajunge în casa fetei. Relaţia lor se dezvoltă până când Maddy se hotărăşte să rişte totul părăsind casa pentru o călătorie cu Olly în Hawai, acolo unde tatăl şi fratele ei au murit. Şi acolo tânăra se bucură de aproape tot ceea ce i-a lipsit, începând cu oceanul. Dar cu un preţ, care nu o conduce însă la finalul tragic previzibil, întrucât scenariul virează brusc către un deznodământ mai fericit.
Amandla Stenberg şi Nick Robinson interpretează nuanţat pe Maddy şi Olly. Şi ceilalţi actori sunt buni în rolurile lor. Dar nu distribuţia este punctul forte al dramei romantice „Everything, Everything”, ce rulează la cinematografe de mall cu titlul „Absolut tot”, ci partea vizuală. Mai ales imaginea frumoasă şi semnificativă. Coloana sonoră este importantă pentru crearea stării. Iar povestea ne face pe noi spectatorii să realizăm, printre altele, cât de norocoşi suntem că putem să ne bucurăm liberi de natură, de tot ceea ce ne înconjoară şi de ceilalţi oameni.