FOTO: Exclusiv > Bataie de joc in Gara de Nord – calatorii au fost nevoiti sa alerge peste şine dupa tren!
Articol de Vicentiu Andrei, 19 august 2017, 17:17
Dimineata de sambata a fost una agitata in Gara de Nord.
Sute de calatori care plecau din Bucuresti spre litoral cu trenul Inter Regio IR1932, alaturi de cei care isi asteptau rudele si prietenii sositi in Capitala cu acelasi tren (IR1923 circula pe ruta Oradea – Cluj – Teius – Brasov – Ploiesti – Bucuresti – Fetesti – Constanta – Mangalia) au trecut prin momente care nu au nicio legatura cu bucuria plecarii in vacanta sau a revederii celor dragi!
Dupa ce initial au fost nevoiti sa suporte intarzierea de 40 de minute a trenului (care circulase toata noaptea, atunci CAND NU ESTE CANICULA iar sinele NU SE DILATA – eterna scuza a celor de la CFR), calatorii spre mare si cei care ii asteptau pe calatorii sositi din Ardeal au fost anuntati ca trenul soseste la linia 13.
Evident, multimea de oameni s-a pus in miscare spre locul indicat.
Surpriza insa!
La linia 13 erau garate o locomotiva si doua vagoane incuiate, care, evident, nu aveau nicio legatura cu trenul mult-asteptat de toata lumea!!!
Surpriza a venit cateva minute mai tarziu, cand, dupa obisnuitele anunturi la megafon care au indreptat pe toata lumea spre (ghinionistul) peron 13, a fost facut un nou anunt.
„Rectificare! Trenul Inter Regio 1932, SOSIT din directia Oradea – Cluj – Teius – Brasov – Ploiesti, este DEJA GARAT la linia 6(!!!) si pleaca in directia Fetesti – Constanta – Mangalia!”
„Poftiiim?”
„Ce faaace?”
„Au sosit deja, dar altundeva?”
„Pleacaaaa?”
„Cum adica pleaca, noi am platit bilete pana la mare!”
Acestea au fost doar cateva dintre intrebarile adresate…aerului, caci niciun responsabil CFR nu se zarea pe fatidicul peron.
In doar cateva clipe a devenit evident pentru toata lumea ca viteza reprezinta o calitate ce trebuie demonstrata la plecarea in concediu, urmarea fiind ca multi s-au angajat intr-o cursa (fara prea multe obstacole, din fericire) direct peste sine si peroane, ocolind alte trenuri, pana in cealalta parte a Garii de Nord, acolo unde era pe punct de plecare trenul atat de asteptat.
Evident, imbulzeala creata la peronul corect, acolo unde cei care sosisera in Bucuresti alaturi de cei ce ii asteptau s-au lovit de cei disperati sa urce in tren a fost enorma!
In timp ce unii coborau oameni si bagaje din tren ceilalti incercau sa se urce…
Totul, contratimp, pe fundalul sonor al avertismentelor venite dinspre megafoane…”Rectificare! Trenul Inter Regio 1932, SOSIT din directia Oradea – Cluj – Teius – Brasov – Ploiesti, pleaca in directia Fetesti – Constanta – Mangalia!„…
Romania, 2017, Uniunea Europeana…
Ba nu!
In Romania de multe ori CFR este sinonim pentru balcanism, nepasare si bataie de joc.
Transportul pe calea ferata a involuat serios dupa Revolutie, indiferent de investitiile facute si de costul ridicat al biletelor.
Din pacate VITEZA MEDIE DE DEPLASARE este ridicol de mica, conditiile de calatorie sunt jalnice (calatorii din IR 1932 de astazi s-au plans ca de la Cluj nu au mai avut cum sa se spele pe maini pentru ca nu a mai fost apa la toalete, ca in jumatate dintre compartimente nu functioneaza lumina, incalzirea sau sistemul de aer conditionat) iar organizarea si responsabilitatea par termeni necunoscuti…
O singura concluzie pentru cei care sunt nevoiti sa mearga cu asemenea trenuri…”Bine ca ati ajuns!”
„Drum bun!” pare o ironie ieftina…