Ascultă Radio București FM Live

Vom avea metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul! Când?!

Vom avea metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul! Când?!

Articol de Mircea Apostolescu, 12 septembrie 2017, 06:40 / actualizat: 12 septembrie 2017, 8:03

Studiile internaționale ne spun că trăim într-un oraș foarte aglomerat, care depășește, la capitolul congestia traficului, metropole cu 15-20 de milioane de locuitori.

Pentru a scăpa de traficul infernal, pentru a nu mai pierde ore întregi din viețile noastre în ambuteiaje și pentru a respira un aer mai curat, avem nevoie de soluții care să micșoreze numărul de mașini de pe străzi.

Desigur, una dintre aceste soluții ar fi scoaterea traficului de tranzit din oraș, prin finalizarea lărgirii Șoselei de Centură. Numai că, până ce acest eveniment se va petrece, cele două benzi pe sens vor fi devenit, deja, insuficiente.

O alta solutie ar putea fi aceea a dezvoltarii transportului subteran, nepoluant, predictibil si care nu genereaza aglomeratie la suprafata. Numai ca cele patru magistrale de metrou care se afla in exploatare, in prezent, sunt facute inainte de 1989. Cele doua statii care prelungesc M4, „Laminorului” si „Straulesti”, abia de curand au fost date in folosinta, iar promisul metrou de la Eroilor spre Drumul Taberei ramane, parca, un vis irealizabil …

Ei bine, in aceste conditii, vine anuntul SF-ului pentru un tronson de metrou care va lega Gara de Nord de Gara Progresu, in 2023!

Nu este vorba despre o carte sau despre un film de sience-fiction, ci despre faptul că au fost anunțate companiile care au câștigat licitația pentru alcătuirea Studiului de Fezabilitate pentru tronsonul de metrou care va lega Gara de Nord de Gara Progresul.


Asocierea formată din companiile Metroul SA – Amberg Engineering a câștigat licitația pentru întocmirea studiului de pre-fezabilitate și a celui de fezabilitate pentru construcția tronsonului respectiv. Contractul este estimat la suma de 38 milioane lei.
Licitația pentru atribuirea serviciilor de proiectare, asistență și consultanță de specialitate aferente realizării Studiului de Pre-Fezabilitate (SPF) și Studiului de Fezabilitate (SF) pentru construcția Liniei 4 de metrou: Lac Străulești – Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul a fost lansată în luna februarie a acestui an.

Durata contractului pentru alcătuirea celor două studii, de pre-fezabilitate și de fezabilitate, va fi de 22 de luni începând de la data atribuirii.

Potrivit Metrorex, contractul va fi finanțat cu bani elvețieni. În iulie 2012, regia de transport subteran anunța că Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO) al Confederației Elvețiene aprobase finanțarea studiului de pre-fezabilitate și fezabilitate al magistralei de metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresul. N-au trecut decât 5 ani de atunci.

Odată cu finalizarea Magistralei 4 și conectarea cu linia metroului de la Aeroportul Otopeni, atunci când acesta va există în realitate, nu doar pe hârtie, Bucureștiul ar putea dispune de cea mai lungă diametrala de metrou pe axa Nord-Sud, în lungime de circa 33 km, având 28 de stații cu puncte intermodale de transport.

În septembrie 2013, reprezentanți ai statului român semnau un acord cu oficiali elvețieni, acord prin care Elveția urmă să finanțeze cu 8,5 milioane de franci studiul de fezabilitate pentru prelungirea magistralei M4, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul. Proiectul era estimat atunci la o valoare totală de 12,4 milioane de franci elvețieni și urmă să aibă o perioadă de implementare de 30 de luni de la data semnării acordului.

Secțiunea de metrou Gara de Nord – Gara Progresul, care ar urmă să aibă, cel mai probabil, 10 stații, este un proiect în valoare de 1 miliard de euro și ar urmă să deservească aproximativ 300.000 de bucureșteni.

Racordul cu rețeaua de metrou existentă se va face în zona centrală, la Eroilor sau Izvor, iar traseul probabil ar putea fi Palatul Parlamentului – Filaret – Eroii Revoluției – Șoseaua Giurgiului – Gara Progresul.

Totodată, la Gara Progresul ar urmă să fie realizat un nod intermodal de transport pentru conexiunea cu liniile RATB și cu inelul feroviar al Capitalei.

În martie anul acesta, directorul general al Metrorex, Marin Aldea anunță că lucrările la tronsonul Gara de Nord –Gara Progresul vor începe în anul 2019 urmând să se finalizate în anul 2023.

Deocamdată, bucureștenii din Drumul Taberei încă mai așteaptă finalizarea primului tronson al magistralei M5, care ar fi trebuit, deja, de ceva timp, să lege Eroilor de cartierul lor și al cărui termen de finalizare a fost amânat de nenumărate ori.

Oricum extinderea magistralei M4 până la Gara Progresul pare o adevărată operă sience-fiction pentru bucureștenii care își amintesc foarte bine câți ani a durat extinderea M4 prin darea în folosință a stațiilor „Laminorului” și „Străulești”, care au devenit funcționale abia în luna iunie a acestui an.

Vreme frumoasă, dar rece în Capitală!
Actualitate duminică, 24 noiembrie 2024, 07:03

Vreme frumoasă, dar rece în Capitală!

Astăzi, în Capitală, vremea va fi predominant frumoasă, dar rece dimineaţa. Cerul va fi mai mult senin, iar vântul va sufla slab până la...

Vreme frumoasă, dar rece în Capitală!
UPDATE: REFERENDUM BUCUREȘTI 2024
Actualitate duminică, 24 noiembrie 2024, 06:31

UPDATE: REFERENDUM BUCUREȘTI 2024

Update ora 21.20 – Până la ora 21.00, au votat la referendumul iniţiat de primarul general, Nicuşor Dan, în Capitală, 731.990 de...

UPDATE: REFERENDUM BUCUREȘTI 2024
UPDATE: ALEGERI PREZIDENȚIALE 2024
Actualitate duminică, 24 noiembrie 2024, 06:23

UPDATE: ALEGERI PREZIDENȚIALE 2024

Update ora 20:00 – Prezența la vot, la alegerile prezidențiale, a depășit 50%. Până la această oră s-au prezentat la urne 51, 27%...

UPDATE: ALEGERI PREZIDENȚIALE 2024
Derby-ul feroviar, încheiat cu o remiză consemnată pe final în „Gruia”: duelul „Dan Petrescu VS Marius Șumudică”, unul în care o rezervă a avut ultimul cuvânt și un capitol statistic a uimit
Actualitate duminică, 24 noiembrie 2024, 02:37

Derby-ul feroviar, încheiat cu o remiză consemnată pe final în „Gruia”: duelul „Dan Petrescu VS Marius Șumudică”, unul în care o rezervă a avut ultimul cuvânt și un capitol statistic a uimit

Într-un nou episod al derby-ului feroviar din campionatul României, echipa antrenată de Dan Petrescu și formația condusă de pe margine de...

Derby-ul feroviar, încheiat cu o remiză consemnată pe final în „Gruia”: duelul „Dan Petrescu VS Marius Șumudică”, unul în care o rezervă a avut ultimul cuvânt și un capitol statistic a uimit
Actualitate sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 22:27

MAE-Atenţionare de călătorie: Italia – grevă în transportul feroviar

Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau intenţionează să călătorească în Republica...

MAE-Atenţionare de călătorie: Italia – grevă în transportul feroviar
Actualitate sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 16:12

Fapte interzise în ziua votării!

Peste 4.000 de angajaţi ai Ministerului Afacerilor Interne sunt mobilizaţi în Capitală pentru a asigura buna desfășurare a alegerilor...

Fapte interzise în ziua votării!
Actualitate sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 14:09

Noi reguli pentru vânzarea mașinilor second-hand!

De la 1 decembrie 2024, intră în vigoare noi reguli pentru vânzarea mașinilor second-hand. Șoferii care vor să vândă o mașină second-hand...

Noi reguli pentru vânzarea mașinilor second-hand!
Actualitate sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 13:31

Gabriel Cotabiță s-a stins din viață!

Îndrăgitul artist Gabriel Cotabiță s-a stins din viață la vârsta de 69 de ani. Cântărețul a suferit un puternic accident vascular cerebral....

Gabriel Cotabiță s-a stins din viață!