NU mai sunt probleme cu traficul rutier în zona Greenfield, spune dezvoltatorul cartierului!
Articol de Mircea Apostolescu, 12 octombrie 2017, 13:00
CEO Impact Developer and Constructor, Bartosz Puzdrowski, spune ca traficul a reprezentat o problema majora pentru locuitorii din ansamblul rezidential de lux „Greenfield”, doar imediat dupa inchiderea drumului forestier, cunoscut sub numele de „Vadul Moldovei”. In momentul de fata insa traficul nu mai reprezinta o problema. Din „Greenfield” se poate iesi, dimineata, in 5, maximum 10 minute, ceea ce este un timp bun, avand in vedere traficul din Bucuresti, spune seful de la Impact.
Problema a fost generata de scoala care functioneaza in apropiere. Traficul genrat de parintii care isi aduceau copiii la scoala, dimineata, se suprapunea cu fluxul celor care plecau din Greenfield. Impreuna cu rezidentii si cu scoala, am gasit solutii. Astfel, scoala privata din „Greenfield” a pus la dispozitia elevilor care vin din afara cartierului, din Pipera, microbuze care sa-i aduca la scoala dimineata. De asemenea, scoala a operat usoare modificari ale programului sau, astfel incat venirea si plecarea elevilor sa nu se mai suprapuna cu orele de varf de trafic, a explicat Puzdrowski.
Mai mult decat atat, dezvoltatorul imobiliar va construi, pe banii lui, trei noi cai de acces in „Greenfield”. Investitia se va ridica la 1,5 milioane de euro, estimeaza Puszdrowski. La ora actuala, au fost deja cumparate terenurile necesare pentru constructia celor trei drumuri si se afla in curs procesul de autorizare. Acest proces de autorizare poate dura intre 9 – 12 luni. Este vorba despre eleborarea documentatiilor de urbanism (Planuri de Urbanism Zonale) si despre aprobarea acestora de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
„Trebuie sa luam foarte multe avize si aprobari. Uneori, trebuie sa obtinem si de cate trei ori aceeasi aprobare. Functionarii Municipalitatii lucreaza cat de repede pot, respectand normele legale. Este vorba despre un sistem legislativ extrem de incarcat, care impune foarte multe avize si aprobari. Insa, din momentul in care vom primi autorizatiile, noi putem construi drumurile in 2 luni”, a declarat Puzdrowski pentru Bucuresti FM.
El a mai spus ca, in momentul de fata, conform angajamentului asumat de catre dezvoltator fata de locuitorii ansamblului rezidential privat, in „Greenfield” nu se mai construiesc noi unitati locative.
„Se vor finaliza doar blocurile care se aflau in constructie
deja, dar nu vor mai fi construite altele noi, pana la rezolvarea problemei cailor de acces”, a declarat seful de la Impact.
Seful de la Impact mai spune si ca se preocupa, de asemenea, de gasirea unei solutii in ceea ce priveste canalizarea. In momentul in care conceptul „Greenfield” a fost proiectat, in 2005, solutia adoptata pentru canalizare, cea actuala, a fost acceptata de catre autoritati si ea functioneaza, sustine Puszdrowski. Acum insa suntem de acord ca, pe termen lung, ansamblul rezidential trebuie sa fie racordat la reteaua municipala de canalizare.
Am incercat, impreuna cu Apa Nova, sa aducem conductele de canalizare pe sub Aleea Teisani. Insa acolo exista mari probleme in ceea ce priveste situatia juridica a terenurilor. O parte dintre acestea sunt in proprietatea Municipalitatii, altele sunt insa ale Romsilva sau ale unor persoane private. Din cauza acestor probleme de proprietate, aceasta solutie nu a putut fi pusa in practica. In Polonia, am avut probleme asemanatoare, in anii ’90, dar atunci Guvernul a dat o reglementare prin care toate terenurile pe care se afla drumuri publice sunt in proprietatea statului. Desigur, fostii proprietari au primit dreptul la anumite compensatii financiare, dar situatia terenurilor si a drumurilor a devenit clara, explica Puzdrowski. In ciuda acestor dificultati, dezvoltatorul a identificat, impreuna cu Apa Nova, o alta solutie pentru racordarea ansamblului rezidential la sistemul de canalizare. In acest moment, se asteapta acordul final al celor de la Apa Nova, declara seful de la Impact.
Desi dezvoltatorul spune ca problema s-a rezolvat, Primaria Sectorului 1 vrea sa deschida Vadul Moldovei. Primarul Daniel Tudorache spune ca, la cererea celor 4000 de rezidenti din „Greenfield”, care au solicitat insistent redeschiderea drumului Vadul Moldovei, Autoritatea Locala face demersurile legale pentru a le reda locuitorilor ansamblului rezidential privat „Greenfield”, drumul prin padure, pana la implementarea celor trei solutii anuntate de catre dezvoltator.
„Impreuma cu Primaria Capitalei, vrem sa-l redeschidem cat mai repede posibil, respectand toate normele legale”, a declarat pentru Bucuresti FM edilul din Banu Manta, referindu-se la Vadul Moldovei.
Tudorache mai spune ca Primaria Sectorului 1 asigura, in fiecare zi, cate un echipaj de Politie Locala, care fluidizeaza traficul la intrarea din Aleea Teisani in Soseaua de Centura si ca, din acest motiv, nu mai sunt cozi in Greenfield.
„Totul a fost facut la cererea cetatenilor din Greenfield”, sustine primarul Sectorului 1.