EVE Online
Articol de razvanursuleanu, 10 aprilie 2018, 08:30
Intenționasem de multă vreme să prezint jocul EVE Online în rubrica noastră, dar am preferat să îl aprofundez un pic înainte de a veni în fața voastră cu niște concluzii rezonabile. Există și în România comunități importante de jucători activi, care, în mod evident, se pricep la acest joc mult mai bine decât mine, ceea ce mă face să îmi rezerv doar rolul de a vorbi despre acest joc prin comparație cu altele de acest gen.
În primul rând, am fost impresionat de grafică. Dacă ne duce calculatorul și putem să facem toate setările la maxim, vom beneficia de un spectacol grandios. Constelațiile, planetele, sistemele solare, navele sau stațiile spațiale, toate ne oferă acel sentiment de “where noone has gone before” absolut necesar unui joc al cărei acțiune se petrece în spațiul cosmic. Mi-a plăcut foarte mult și sistemul de upgrades pentru facilități sau main character, foarte bine gândit și structurat. Evoluția de orice natură se face într-un ritm firesc, invențiile sunt logice și pe cale de consecință, abilitățile navelor și ale echipamentelor personale se dezvoltă în urma unor procese, aș spune, ireproșabile.
Mi-a plăcut inclusiv tutorialul, chiar dacă eroul nostru moare în acest tutorial, iar noi vom juca în continuare doar cu o clonă a acestuia. De regulă, tutorialele din jocurile pe calculator te învață foarte multe lucruri, dar, tot de regulă, fiecare lucru important îți este spus sau arătat doar o singură dată. În EVE Online ofițerii virtuali care îți călăuzesc primii pași sunt de o răbdare ieșită din comun și îți repetă de mai multe ori fiecare comandă importantă. Nu toată lumea poate reține din prima numărul vast de comenzi cu care ne coordonăm nava spațială, astfel că în acest joc “repetiția e mama învățăturii” nu este doar o figură de stil.
Vă spuneam în debutul acestei rubrici că voi vorbi despre joc comparându-l cu altele similare. Exact acest lucru îl voi face, în rubrica viitoare, cu precizarea că această comparație se referă nu la jocul în sine, ci la jucători, pentru că în EVE Online jucătorii sunt cea mai mare problemă pe care a avut-o încă de la început acest multiplayer.