Nepăsare și impotență…
Articol de Mircea Apostolescu, 8 mai 2018, 08:26
Avem un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov 2016-2030, care vorbește foarte frumos despre redarea spațiului public oamenilor, despre dezvoltarea modului de transport pietonal, adică bucureștenii ar trebui să mai meargă și pe jos între două mijloace de transport, sau de la autobuz ori metrou până la birou, despre prioritizarea transportului public în dauna celui individual, ca soluție pentru problema traficului infernal din București și multe, multe concepte frumoase, dar care rămân la fel de îndepărtate ca și Marte sau Alfa Centauri.
În viața de zi cu zi a oamenilor obișnuiți ne lovim ca o muscă de un zid de beton, de încălcarea grosolană a legii de către șoferi și de nepăsarea și neputința celor care sunt chemați să aplice legea, adică ar trebui să sancționeze nerespectarea acesteia.
Mașini parcate pe trotuare de-a curmezișul, încât nu poți decât să le ocolești coborând pe carosabil și riscând să fii accidentat de către mașinile aflate în trafic.
Mașini parcate pe colțurile străzilor și pe trecerile de pietoni, care nu îți lasă altă soluție decât aceea de a traversa prin loc nepermis, fără a avea posibilitatea să te asiguri…
Ca o culme a „bunului, simț”, pentru „a încuraja” folosirea transportului public, șoferii vin să parcheze și în stațiile RATB. În Stația Nicolae Golescu, în plin centrul Capitalei, o singură ieșire îngustă, un petec de asfalt, mai rămăsese pentru călătorii care fie coborau din autobuzele liniilor 300 și 368, fie așteptau să se urce în acestea. Dar, un șofer a venit și a parcat, cu dezinvoltură, și pe acest loc, ca și cum ar fi fost o parcare amenajată. Când i-am atras atenția că parchează în stația de autobuz, a ridicat din umeri și a răspuns că are treabă chiar vis-a-vis și că nu are alt loc de parcare.
În toată această întâmplare cel mai deranjant este faptul că Poliția Rutieră, Poliția Locală a Municipiului București și Poliția Locală a Sectorului 1 dau măsura neputinței lor de a asigura respectarea legii prin combaterea fenomenului parcării ilegale atât de deplin încât șoferii au ajuns să nici nu se mai sinchisească de faptul că parchează în stațiile de autobuz, pe trecerile de pietoni etc! A devenit ceva firesc!
Domnilor șoferi, domnilor bravi polițiști naționali și locali, în nici una dintre țările de largă respirație democratică pe care le admiram lipsa locului de parcare nu este o scuză pentru a parca după bunul plac oriunde ni se nimerește să dorești!
Știu, mi se va spune, că de fiecare dată când cer aplicarea legii în folosul omului simplu de pe stradă, că puternicele noastre organe de aplicare a legii nu dispun de suficienți agenți care să ia măsuri împotriva contravenientilor. Dar, dacă cele trei poliții enumerate mai devreme ar trece fiecare, la o jumătate de oră pe o anumită stradă, nu ar reuși, oare, bravii reprezentanți ai legii să controleze mai eficient fenomenele de încălcare a acesteia? Se numește cooperare în aplicarea legii, domnilor!
Și, dacă nici așa nu există suficientă resursă umană, de ce nu propun reprezentanții instituțiilor abilitate în aplicarea legii modificările legislative necesare pentru a implementa un model de combatere a contravențiilor și infracțiunilor la legea circulației care Funcționează deja cu succes în țări de largă respirație democratică? La Londra, acolo unde s-a inventat democrația parlamentară, te-a văzut camera de lua vederi că ai trecut pe roșu, că n-ai dat prioritate, că ai parcat unde nu e voie, sancțiunea vine direct acasă…