Aproape zilnic, cineva organizează o conferință, un simpozion sau o altă manifestare unde se vorbește, în termeni high-tech despre smart city. Și ni se explică de către vorbitori extrem de calificați cum tehnologia informației ne poate face viața mai ușoară și mai plăcută, într-un oraș modern, ajutându-ne să știm exact la ce oră vin mijloacele de transport, să ne găsim online și să plătim așișderea locul de parcare… Nu mai vorbim despre informatizarea administrației, care ar trebui să ne scape de corvoada înnebunitor a statului la cozi pe la diferite ghișee…
Numai, că, atunci când ieși din sala de conferințe și dai cu capul de viața reală, tot ce ți s-a spus despre smartcity pare să rămână undeva în urmă, o vorbă goală, și te trezești înconjurat de … stupidcity…
Spre exemplu, Municipalitatea a instalat un număr, ce-i drept extrem de redus de toalete publice „inteligente”, care se curăță singure, după utilizare și asigură un anumit grad de confort, de civilizație. Ce folos, însă, dacă, atunci când te încearcă nevoia, pe ușa locului izbăvirii te întâmpină un afiș care îți spune că toaletă nu funcționează din cauza lipsei apei din rețeaua de canalizare?! Smart city? Stupid city…
Suntem civilizați, spălăm, zilnic străzile și există și o Hotărâre a Consiliului General al Municipiului București care spune că spălatul străzilor se face dimineața, până la ora 08:00 și seara… Operatorul de salubritate din Sectorul 1 spală, însă, asfaltul la prânz, când temperatura aerului depășește 30°C, iar asfaltul este ca un grătar încins. Desigur, la contactul apei cu asfaltul fierbinte, ia naștere acel abur plăcut, care sporește disconfortul termic… Smart city? Stupid city…
Una dintre prioritățile declarate ale programului de guvernare locală al actualei administrații este creșterea numărului de turiști străini și transformarea Bucureștiului într-o veritabilă destinație turistică. Adică, mai pe românește spus, să-i atragem pe turiștii străini să ne viziteze orașul și să cheltuie bani, în București, evident.
Ne aflăm în plin sezon turistic. Însă, la casieriile RATB nimeni nu vorbește o boabă de engleză, cât să le explice turiștilor că pentru liniile expres, care merg la aeroport, trebuie să cumpere alte titluri de călătorie. Controlorii RATB vorbesc și ei engleza de-i dor mâinile, încercând să le explice unor turiști dintr-un autobuz al liniei 123 că nu este bună cartela pe care o aveau, fiindcă este pentru o linie expres… Smart city? Stupid city…
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.