Dispariţia avionului Boeing 777 aparţinând companiei Malaysia Airline rămâne învăluită în mister
Articol de DSRNetworkAdmin, 10 martie 2014, 12:01
Căutările pentru localizarea avionului Boeing 777 aparţinând companiei Malaysia Airlines, dispărut în noaptea de vineri spre sâmbătă, au rămas fără rezultat până luni la prânz.
La mai bine de 48 de ore de la dispariţia avionului, soarta zborului MH370, care făcea legătura între Kuala Lumpur şi Beijing, având la bord 227 de pasageri de 14 naţionalităţi, dintre care 153 de chinezi, patru francezi şi 12 membri ai echipajului, rămâne învăluită în mister.
"Din nefericire, nu am găsit nimic care să aparţină avionului şi cu atât mai puţin aparatul", a declarat directorul aviaţiei civile din Malaysia, Azharuddin Abdul Rahman, care a apreciat că dispariţia este "uimitoare".
Aviaţia vietnameză a anunţat anterior că a descoperit, la 80 de kilometri de Insula Tho Chu, în largul Vietnamului, două obiecte care ar putea proveni de la avionul Boeing 777.
"Nu există nicio confirmare în legătură cu aceste obiecte", a afirmat oficialul malaysian, într-o conferinţă de presă.
De asemenea, două nave au fost trimise pentru o misiune de verificare în jurul Insulei Tho Chu, în apropierea căreia au fost descoperite anterior două urme de carburant ce se întind pe mai multe zeci de kilometri, a anunţat viceamiralul Ngo Van Phat.
Autorităţile malaysiene, care au deschis o anchetă pentru terorism după ce s-a descoperit că cel puţin doi dintre pasagerii aflaţi la bordul avionului s-au îmbarcat cu paşapoarte false, continuă, la rândul lor, să verifice zonele din apropierea coastei, la sud de insula Tho Chu.
Avionul Boeing 777 a dispărut de pe ecranele radar în noaptea de vineri spre sâmbătă, la o oră după decolare, într-o zonă situată între estul Malaysiei şi sudul Vietnamului.
Dispariţia aavionului a provocat surprindere în rândul autorităţilor.
Armata malaysiană citează analizele radar şi sugerează că avionul s-ar fi întors la Kuala Lumpur, dar aceasta ar fi trebuit să declanşeze alerte, iar pilotul nu au trimis niciun fel de semnal.
Prezenţa la bordul avionului a patru persoane suspecte, potrivit autorităţilor malaysiene, dintre care cel puţin două s-au îmbarcat folosind paşapoarte europene false, ridică, de asemenea, numeroase semne de întrebare.
Un cetăţean austriac, cu numele Christian Kozel, şi unul italian, cu numele Luigi Maraldi, au apărut pe lista pasagerilor, însă ulterior s-a dezvăluit că cei doi nu se aflau la bordul avionului.
Mai mult, Interpol a confirmat că paşapoartele celor doi au fost furate în Thailanda, în 2012 şi 2013. Poliţia din Thailanda a deschis o anchetă privind un posibil trafic de paşapoarte la Phuket, staţiune din sudul ţării, unde a fost furat paşaportul italianului Luigi Maraldi.
Potrivit ministrului malaysian de Interne, Zahid Hamidi, citat de agenţia de presă Bernama, cei doi pasageri aveau "trăsături asiatice".
De asemenea, autorităţile locale au confirmat că alţi cinci pasageri, care au cumpărat bilete, şi-au înregistrat bagajele, dar nu s-au prezentat la îmbarcare.
Compania Malaysia Airlines asigură însă că bagajele au fost izolate imediat ce a fost descoperită absenţa pasagerilor, înainte de decolarea avionului.
Între timp, familiile pasagerilor care s-au aflat în avion aşteaptă informaţii la Beijing şi Kuala Lumpur, iar presa oficială din China critică dur "deficienţele" dispozitivelor de securitate.
"Dacă dispariţia avionului a fost provocată de o problemă tehnică sau o eroare de pilotaj, atunci compania Malaysia Airlines este vinovată. Dacă este vorba despre un atac terorist, atunci sunt vinovate controalele de securitate de la aeroportul din Kuala Lumpur", scrie publicaţia The Global Times.
Americanii, care aveau la bord trei cetăţeni, au trimis agenţi FBI, subliind însă că, în acest moment, nu există dovezi privind o acţiune de terorism.
La rândul său, agenţia americană pentru siguranţa transporturilor (NTSB) a anunţat că a trimis în Malaysia o echipă de anchetatori, însoţită de experţi tehnici ai Boeing.
Potrivit presei oficiale chineze, Beijingul urmează, la rândul său, să trimită luni o echipă pentru a participa la anchetă şi a susţine membrii familiilor în Malaysia.
Între timp, un număr de 40 de nave şi 34 de avioane din mai multe ţări, în special din China, Statele Unite, Vietnam, Malaysia, Filipine, Singapore, participă la operaţiunile în vederea localizării avionului.
La bordul avionului Boeing 777 se aflau 239 de persoane, dintre care doi copii minori. În afara celor 153 de chinezi şi patru francezi, dintre care trei erau elevi la Liceul francez Internaţional din Beijing, la bordul avionului se aflau 38 de malaysieni, şapte indonezieni, şase australieni şi trei americani.
În cazul în care avionul s-a prăbuşit în mare, aceasta ar fi cea mare catastrofă implicând o cursă de linie, din 2001, când un accident al unui Aiburs A300 al American Airilnes a provocat 265 de morţi în Statele Unite.