Alexandra Ungureanu lansează „Vântule”, povestea unei iubiri tulburătoare
Articol de Andra Radu, 25 octombrie 2018, 10:11 / actualizat: 25 octombrie 2018, 12:14
Alexandra Ungureanu creează un mix de genuri muzicale din zona electro și elemente de folclor autentic într-o piesă electro-pop cu influențe tradiționale, care subliniază un sound original. Inspirată de experiențe și trăiri personale, „Vântule” folosește un instrument tradițional ce are aici o rezonanță nostalgică și misterioasă – țambalul.
„Vântule”, o piesa visătoare și pasională pentru care Alexandra Ungureanu a colaborat cu producătorul Sebastian Lazăr și tânăra artistă Regyna, are parte de un impresionant videoclip filmat în locații spectaculoase din țară, dar și în București, după un concept imaginat de Cosmin Florea, Creative Director.
„Videoclipul surprinde frământarea sufletească ajunsă la apogeu, aproape de nebunie, și însingurarea, atunci când iubirea devine toxică. E ca un fel de călătorie scăpată de sub control prin spații necunoscute, în care experimentezi tot felul de stări. Am filmat pe plaja Corbu, lacul Iacobdeal și într-o zonă la poalele Munților Măcin, locuri splendide al căror farmec este esențial în construcția videoclipului. Cadrul meu preferat este cel cu patul care plutește în mijlocul lacului – îmi stârnește un amalgam de emoții și mă face să mă gândesc la diverse semnificații – măreție, mister, abandon. Iubesc imaginea cinematografică și stylingul minimalist, care conturează o abordare foarte feminină și naturală”, spune Alexandra Ungureanu.
„Vântule” continuă misiunea artistei de a reconstrui și reinterpreta estetica românească autentică.
„Mi-am imaginat povestea clipului din primul moment în care am ascultat piesa. Ea visează că e luată de vântul care o poartă în diferite spații, iar etapele visului și curgerea lui, în căutarea de sine, îi urmăresc trăirile. Astfel, o vedem pe Alexandra într-un pat ce apoi e purtat de ape, o urmărim alergând pe plajă, zburând către un alt loc, alergând pe un câmp sau traversând alte zone mirifice. Am filmat două zile în niște locuri formidabile și a fost o experiență pe care aș repeta-o oricând. Ne-am fi dorit să prindem și un apus, dar din cauza traficului nu am mai apucat să facem asta. Sunt impresionat, însă, de energia Alexandrei care a alergat ore întregi printre ciulini și spini, pe pietre și pe câmp, mereu cu zâmbetul pe buze.”, a declarat Cosmin Florea.
După #BateBate, primul single lansat sub label-ul Cat Music, pentru care a lucrat împreună cu Marius Moga, artista explorează în continuare „îmbinarea între electropop, instrumente tradiționale și folclor autentic”, inspirată, însă, de o linie instrumentală născută din colaborarea cu Sebastian Lazar și pornită de la un ritm de țambal, un sampler de chitară, un ritm tribal, toate combinate cu ecoul misterios al unor voci arhaice.
„“Vântule” este o piesă învolburată și visătoare în același timp, care acompaniază o poveste de dragoste pasională. E un mix de sunete sintetice și organice, instrumente electronice și tradiționale românești, cu vocea mea alături de voci procesate, psihedelice. Inițial povestea de dragoste pare a se desfășura într-un cadru idilic, natural, în anotimpul împlinirii, vara. Treptat, se dezvăluie o atmosferă tensionată și anxioasă. Există totuși un dezechilibru, o neîmplinire ascunsă care pune capăt relației, iar din suferință se naște apoi creația, singura eternă. (Ți-am dat culoare, te-am pus în cuvinte/ Cu o lume întreagă te cânt, iubite)” – spune Alexandra Ungureanu.
Atmosfera specială a piesei i se datoreaza și Regynei, un artist tânăr, dar foarte matur ca expresie, cu care Alexandra Ungureanu va colabora și pentru următoarele proiecte, precum și echipei alături de care Alexandra Ungureanu a reorchestrat mare parte din repertoriul ei de până acum, Sebastian Lazăr, Vlad Măzărel și Gabriel Băruță.
Partea vizuală a poveștii a fost completată de Cosmin Florea – creative direction, styling, scenografie, clipul marcând, de altfel, al doilea proiect al artistei la care este creative director și 8 ani de colaborare Alexandra Ungureanu. De imagine și montaj s-a ocupat Sergiu Nicula.