M4, magistrala prăpăd!
Articol de Mircea Apostolescu, 13 iunie 2019, 10:25
Magistrala de metrou M4 face legătura între „Gara de Nord 2” și „Străulești”. Povestea ei este una chinuită. A durat ani de zile strădania de a da în folosință, mai întâi stațiile „Jiului” și „Parc Bazilescu”, apoi ultimele două stații, „Laminorului” și „Străulești”.
Acum, după ce în sfârșit au fost deschise și acestea, ceva lipsește, încă. Pentru că trenurile vin, parcă în mod aleatoriu, ba pe o linie, ba pe cealaltă. Nu poți spune cu precizie la ce linie din stația „1 Mai”, spre exemplu, va sosi metroul în direcția „Gara de Nord 2” sau cel în direcția „Străulești”.
Nici sistemul de informare a călătorilor nu funcționează. După ce au fost date în folosință ultimele două stații, monitoarele sistemului afișează în continuu „Sistem în probe de funcționare”, fără să poți afla peste câte minute va veni metroul în direcția care te interesează.
Și ar fi o informație foarte utilă pentru că trenurile circulă la intervale de 10 minute, chiar și la orele de vârf, când stațiile sunt foarte aglomerate de cei care intră sau ies de la birourile din zona Bulevardului Expoziției, dar și de locuitorii noilor ansambluri rezidențiale din Bucureștii Noi.
În ultimul timp, de vreo trei zile încoace, pare că cineva a vrut să desăvârșească prăpădul pe M4. Aparatele de acces din stațiile vechi, „Gara de Nord 2”, „Basarab”, „Grivița” și „1 Mai” nu mai funcționează aproape deloc. Când frizuri cartela, aparatul începe să piuie ascuțit, un X roșu clipește urâcios către tine și barele nu se deblochează pentru a-ți permite accesul.
Doamnele care supraveghează accesul, îți spun să încerci la alt aparat și reiei procedura. Din nou, nu ți se dă drumul să treci. Și repeți, iar și iar, pe la toate aparatele de acces, până când unul dintre ele se milostivește de tine sau doamna de la control, exasperată de multiplele încercări, îți permite accesul.
Pe lângă inconvenientul minor pentru cei de la metrou, că dacă ești pe fugă, te grăbești să ajungi undeva, ești în întârziere, riști să pierzi trenul în direcția care te interesează, iar următorul va sosi în stație abia peste 10-15 minute, imaginați-vă cozile care se fac la accesul în stațiile de metrou de pe M4 dotate cu porți de acces vechi la orele de vârf, când zeci de oameni așteaptă nerăbdători să intre la metrou!
Sigur, stațiile noi, adică de la „1 Mai” încolo, „Jiului”, „Parc Bazilescu”, „Laminorului” și „Străulești” sunt dotate cu aparate noi spre acces. Dar, din nefericire, nu toată lumea care folosește magistrala M4 intră la metrou prin aceste stații.
Oare cât de mare ar fi efortul financiar pentru a moderniza accesul și în celelalte stații ale M4?!