Circulația pe M2 ar putea fi întreruptă în weekend, pe timpul lucrărilor de modernizare!
Articol de Mircea Apostolescu, 7 ianuarie 2020, 11:44
Metrorex vrea să modernizeze M2, Berceni-Pipera!
La finele anului trecut, Metrorex publica, pe SICAP anunțul de participare privind proiectul de modernizarea a întregii Magistrale de metrou M2, Berceni-Pipera.
Proiectarea și execuția ar urma să dureze doi ani.
Conform documentației publicate pe SICAP, obiectul procedurii de achiziție publică este „Îmbunătățirea serviciilor de transport public de călători cu metroul pe Magistrala 2. Berceni – Pipera”, iar aceasta presupune înlocuirea căii de rulare și instalațiilor pe interstații.
Lucrările vor include modernizarea a 18,68 kilometri de cale dublă, cu o lungime identică a instalațiilor electrice, modernizarea firului aerian pe 1,2 kilometri, modernizarea instalațiilor sanitare și a celor de protecție împotriva incendiilor.
Firma ce va fi desemnată câștigătoare va trebui să realizeze detaliile de execuție. Scopul proiectului este creșterea frecvenței de operare, reducerea duratei de deplasare cu metroul, creșterea gradului de confort al pasagerilor, diminuarea cheltuielilor de operare și întreținere pentru Magistrala 2 și creșterea gradului de siguranță în exploatare.
Valoarea totală estimată este de 446,82 milioane lei. Vor fi efectuate lucrări subterane, construcții căi ferate, semnalizare feroviară, lucrări în stații de metrou, cablări și conexiuni electrice, instalații de distribuție a apei și, desigur, proiectarea tehnică.
Antreprenorul ce va fi desemnat în urma procedurii de achiziție publică va realiza studiul preliminar de zgomote și vibrații și studiul final de zgomote și vibrații.
Desemnarea câștigătorului se va face pe baza unui punctaj care este format în proporție de 60% din prețul ofertei și 40% din propunerea tehnică.
Circulația trenurilor de călători ar putea fi întreruptă în weekend, pe timpul lucrărilor de modernizare.
Potrivit unui răspuns al Metrorex la o solicitare București Fm, modernizarea M2 ar fi necesară, având în vedere că aceasta are o vechime de peste 33 de ani.
„Aspectele avute în vedere prin implementarea acestui proiect sunt:
– îmbunătățirea fiabilității serviciilor pentru pasageri, prin modernizarea echipamentelor a căror durată de viață este pe cale să expire, astfel încât riscul de producere a accidentelor să fie minimalizat.
– îmbunătățirea confortului pasagerilor, prin achiziția și punerea în fucțiune a materialului rulant nou și înlocuirea căii de rulare existente care prezintă un grad ridicat de uzură.
– îmbunătățirea siguranței călătorilor, prin modernizarea instalațiilor PSI și prin abordarea în mod proactiv a infiltrațiilor care pot afecta calea de rulare.
– reducerea cheltuielilor de mentenanță prin lucrări care limitează infiltrațiile de apă.
– creșterea numărului de pasageri ce folosesc transportul public subteran, astfel reducându-se efectele transportului de suprafață asupra mediului și economiei”, se mai arată în același răspuns al Metrorex.
Tot la solicitarea București Fm, Metrorex spune că se va evita, pe cât posibil, întreruperea circulației cu călători pe timpul zilei, lucrările urmând a se efectua noaptea în intervalul orar 24:00-5:00 și de vineri noaptea până luni dimineața.
Așadar, circulația trenurilor de călători ar urma să fie întreruptă în weekend-uri, de vineri noaptea până luni dimineața, pe timpul lucrărilor de modernizare.
Lucrările ar putea începe după finalizarea procedurii de achiziție, termenul estimat fiind semestrul I al anului 2020, se mai afirmă în răspunsul Metrorex.
Modernizarea M2 finanțată din bani europeni!
Finanțarea lucrărilor ar urma să se facă prin Programul Operational Infrastructura Mare – POIM 2014-2020, și de labugetul de stat. Termenul limită pentru primirea ofertelor este de 27 ianuarie 2020.
Trenuri la un interval de 90 de secunde, pe M2:
– O frecevnță a trenurilor care să poată coborî până la 90 de secunde;
– Utilizarea trenurilor de metrou grele pentru exploatare urbană, cu sarcină maximnă pe osie de 14 tone;
– Alimentare cu energie prin șina a treia de tracțiune;
– Viteză comercială de 36 kilometri la oră și maximă de 80 kilometri la oră;
– Prinderi elastice ale șinei și eliminarea totală a traverselor de lemn.