Primăria Capitalei va demara anul acesta trei noi mari lucrări de infrastructură!

Foto: Adriana Baciu

Conform consilierului primarului general, Marius Coajă, edilul Gabriela Firea a semnat, deja, referatele de necesitate pentru trei lucrări de infrastructură foarte importante pentru Capitală. Este vorba despre supralărgirea Șoselei București – Măgurele, despre cea de-a doua etapă a Diametralei Nord-Sud, Vasile Pârvan – Piața de Flori George Coșbuc, și despre reabilitarea și reconfigurarea Bulevardului Dimitrie Pompeiu.
Pentru cele trei mari obiective de investiții vor fi pregătite, anul acesta, toate documentele, inclusiv studiile de fezabilitate (SF).
După ce aceste SF-uri vor fi aprobate de către Consiliul General al Municipiului București (CGMB), se va trece la întocmirea proiectelor tehnice, a declarat Coajă pentru București FM.

Consilierul primarului general Gabriela Firea a vorbit și despre investițiile aflate în derulare.

Prima și cea mai importantă lucrare, care a fost ani de zile blocată și unde, acum, se lucrează este supralărgirea la patru benzi a Șoselei Fabrica de Glucoză, consideră Coajă.

Lucrările au demarat anul trecut. Pe lângă lărgirea carosabilului, se vor construi noi trotuare, se vor amenaja spațiile verzi și pistele pentru bicicliști. Este vorba și despre o reconfigurare totală a tuturor rețelelor de utilități din zonă, precizează consilierul edilului șef al Capitalei.

Conform lui Marius Coajă, termenul de finalizare a lucrărilor la Șoseaua Fabrica de Glucoză este jumătatea anului în curs. Dar, în acest moment, lucrările au fost executate, deja, în proporție de 65-70%.

Partea cea mai dificilă a acestei lucrări, respectiv mutarea și modernizarea rețelelor de utilități – rețea de apă și canalizare, rețea de scurgere a apelor pluviale, rețele de înaltă și joasă tensiune, iluminatul public, a fost, deja, realizată.
De asemenea, s-a lucrat și la rețeaua de termoficare din Floreasca. Această magistrală de termoficare este finalizată și va fi pusă în funcțiune după ce sezonul de încălzire se va termina. În momentul de față, cartierul este alimentat printr-un „provizorat” de suprafață.

Anul acesta se va finaliza și nodul Virtuții, promite Marius Coajă. Lucrarea este una de foarte mari dimensiuni și a fost demarată cu mulți ani în urmă. Dar, această lucrare a început, cu adevărat, abia în anul 2017, consideră consilierul primarului general Gabriela Firea.

Atunci, în anul 2017, Primăria Capitalei a reușit să elibereze amplasamentul, cu relocarea și modernizarea tuturor rețelelor de utilități, etapă fără de care nu se putea trece la execuția propriu-zisă a lucrărilor de construcție a Podului Ciurel, explică Marius Coajă.

În anul 2016, la preluarea mandatului de către actuala administrație de la Primăria Capitalei, după șase ani de la demararea lucrărilor, era executat doar stâlpul central al podului și erau așezate două hobane și două excavații erau executate.

În momentul de față, nodul Virtuții este finalizat, a declarat consilierul primarului general Gabriela Firea pentru București FM.

Înainte de Sărbători au fost făcute câteva teste statice de încărcare cu camioane. Au fost măsurate sarcinile în diferite puncte, toate hobanele fiind tensionate la 50%, iar tablierele sunt așezate pe aparatele de reazem. Rampele podului sunt și ele executate.

Zilele acestea, vor fi realizate și testele dinamice, care măsoară sarcinile treptat, în funcție de tensionarea hobanelor până la 100%, a detaliat Coajă.

Primăria Capitalei urmărește continuarea proiectului cel puțin până la Șoseaua de Centură. În acest fel, se va crea o alternativă la Bulevardul Iuliu Maniu, pentru ieșirea din și, respectiv, intrarea în București către și dinspre Autostrada A1.

Anul trecut, la inițiativa primarului general Gabriela Firea, CGMB a aprobat coridorul de expropriere pentru realizarea investiției. Valoarea totală a acestor exproprieri se ridică la 47 de milioane de lei.

Pană la realizarea exproprierilor, a fost dat, însă, ordinul de începere pentru realizarea proiectului tehnic. După adoptarea bugetului Capitalei, valoarea exproprierilor va fi plătită și va putea demara execuția celei de-a doua etape, speră consilierul Gabrielei Firea.

Până la jumătatea acestui an, se vor finaliza și lucrările la parcarea park&ride Cora Pantelimon, de la intersecția Pantelimon cu Șoseaua Vergului.

Park&ride-ul Cora Pantelimon face parte din obiectivul de investiții „Reabilitare Iancului – Pantelimon”.

În anul 2017, Primăria Capitalei a reușit finalizarea lucrărilor la Șoselele Iancului și Pantelimon, fiind reluată circulația liniei de tramvai 55 în zona Pantelimon.

Anul trecut, a fost elaborat proiectul tehnic, a fost obținută autorizația de construire și a fost dat ordinul de începere a lucrărilor pentru Park&ride Cora Pantelimon. Aceasta va avea circa 420 de locuri de parcare.

În acest moment, lucrările la parcare sunt executate în proporție de 20%. A fost executată structura de rezistență din subteran. Urmează să fie turnată placa de acoperire. Apoi, va fi executată o construcție ușoară, metalică, ce va completa parcarea, a explicat Marius Coajă.

Consilierul primarului general Gabriela Firea spune că nu este vorba numai despre o parcare, ci despre un adevărat nod internodal.

În zona parcării, va fi construită și o buclă de întoarcere a tramvaiului. Astfel, cei care vin cu mașinile personale din afara Bucureștiului vor putea lăsa mașinile în parcarea de la Cora Pantelimon pentru a se deplasa cu mijloacele de transport în comun către centrul orașului. Este una dintre măsurile inițiate de către primarul Gabriela Firea ce vizează descongestionarea traficului și reducerea poluării, a declarat Coajă pentru București Fm.

Tot anul acesta se va finaliza și Pasajul Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, promite consilierul primarului general al Capitalei.

Deși ar fi putut fi doar o simplă trecere la sol peste Dâmbovița, în trecut, s-a ales soluția construirii unui pasaj denivelat suprateran, a unui pod, adică, fără a se ține seama de avizul de la Transelectrica. Astfel blocarea lucrărilor la acest pod a fost cauzată de liniile de înaltă tensiune care trec prin zonă, explică Coajă.

În anul 2017, Primăria Capitalei a realizat un studiu de coexistență, care stă la baza găsirii unei soluții pentru ridicarea liniilor de înaltă tensiune, comune Enel și Transelectrica. În final, a fost semnat un contract între Primăria Capitalei și cele două entități. Anul trecut, s-a finalizat proiectarea și au demarat și lucrările de supraînălțare.

Din păcate, termenul de execuție al lucrărilor de supraînălțare a fost amânat de la finele anului trecut până în martie anul acesta.

Dar constructorul pasajului, Delta ACM, este pregătit, ca imediat ce se va finaliza supraînălțarea rețelei de înaltă tensiune, să demareze lucrările la umplutură și pe cele de asfaltare, pentru a termina podul, dă asigurări consilierul Gabrielei Firea.

În acest timp, însă, s-a reușit semnarea unui act adițional la contractul inițial cu constructorul pentru realizarea iluminatului public, care nu făcea parte din proiect, pentru semaforizare și marcaje rutiere și separatoare de sens.
În urma acestui act adițional, iluminatul public este, deja, funcțional, semafoarele sunt montate, se vor racorda la rețeaua Enel și semaforizarea va deveni și ea funcțională, spune Coajă.

Supralărgirea Prelungirii Ghencea este o lucrare așteptată de mai bine de 20 de ani, nu doar de către cetățenii din zonă, ci și de către cei care intră în București dinspre vest.

După adoptarea de către CGMB a studiului de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici și a coridorului de exproprieri și după alcătuirea proiectului tehnic, a demarat, anul trecut, și execuția lucrărilor de către Compania Municipală Trustul de Clădiri Metropolitane.

Lucrarea este una complexă care presupune lărgirea la patru benzi a Șoselei Prelungirea Ghencea, cu linie de tramvai pe centru, linie de tramvai care va ajunge până la Șoseaua de Centură.

Aici, la Șoseaua de Centură, va fi construită și o parcare de tip park&ride. Astfel, va lua naștere un nou mod internodal, de unde oamenii vor putea pleca spre centrul orașului cu tramvaiul, lăsându-și mașinile personale în parcarea pari&ride.

În acest moment, au fost, deja, demolate clădirile de pe primul tronson, de la Strada Brașov până la Râul Doamnei. S-au demarat lucrările și la zidul de sprijin pentru calea de rulare a tramvaielor și săpăturile pentru rețelele de utilități.

Pasajul Doamna Ghica este o lucrare de foarte mare necesitate, deoarece, în zona respectivă se înregistrează valori de trafic foarte ridicate, subliniază Marius Coajă.

A fost refăcut studiul de fezabilitate, cu toate avizele și studiile necesare. A fost alcătuit și proiectul tehnic, ambele fiind aprobate de către Consiliul General al Municipiului București (CGMB).

Lucrarea este a Companiei Municipale Trustul de Clădiri Metropolitane.

Au fost, deja, mutate și reabilitate, majoritatea rețelelor de utilități din subteran, o adevărată aventură pentru Primăria Capitalei. Asta deoarece acolo existau: un canal colector de apă și canalizare DN 800, rețea primară de termoficare, cablu electric de 110 al Enel, rețea de gaze, plus foarte multe rețele ale operatorilor de telefonie fixă și mobilă, spune Marius Coajă.

În momentul de față, constructorul a comandat, deja, tablierul metalic aferent pasajului. Iar pasajul va fi finalizat până la sfârșitul acestui an, inclusiv linia de tramvai, ținând cont de doleanțele cetățenilor și ale ONG-urilor, a declarat consilierul Gabrielei Firea.

Se lucrează și la consolidarea Podului Grand. De această lucrare se ocupă Administrația Străzilor și Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje.

Investiția este una cât se poate de necesară deoarece, din cauza inexistenței unei șosele de centură a Bucureștiului, camioanele grele străbat centrul orașului, merg pe podurile și pasajele construite cu peste 30-40 de ani în urmă.

Expertizele au arătat că podurile și pasajele Bucureștiului au mari probleme la nivelul structurii de rezistență. De aceea, a fost demarat un amplu program de consolidare a podurilor și pasajelor bucureștene, a explicat Marius Coajă, consilier al primarului general Gabriela Firea.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.