Metrou Ușor critică proiectul de modernizare a Magistralei Berceni-Pipera!
Articol de Mircea Apostolescu, 9 ianuarie 2020, 11:39
Recent, Metrorex a lansat procedura de achiziție publică pentru un proiect de modernizare a magistralei M2 Berceni-Pipera.
Conform unui răspuns al Metrorex la o solicitare București Fm, unul dintre principalele obiective ale modernizării M2 ar fi acela de a crește frecvența trenurilor de călători în stații, reducând intervalul de succedare până la 90 de secunde.
Asociația „Metrou Ușor” critică, însă, proiectul Metrorex de modernizare a M2 pentru că nu ar duce la creșterea frecvenței trenurilor și nu prevede crearea de noi accesuri în stațiile care au câte o singură intrare.
Marin Cristian de la „Metrou Ușor” spune că principalul impediment în creșterea frecvenței trenurilor pe M2 este dezechilibrul dintre cele două capete ale magistralei în ceea ce privește capacitatea de întoarcere a trenurilor.
Astfel, la capătul de la Pipera există un macaz în cruce, care permite manevrarea a patru trenuri simultan, ceea ce înseamnă o viteză mult mai mare de întoarcere a trenurilor. În schimb, capătul de la Berceni are, încă de la construcția sa, un macaz în diagonală, care permite manevrarea simultană a numai trei trenuri. De aici și o viteză mai scăzută de întoarcere, ceea ce generează un dezechilibru pe întreaga magistrală și o frecvență mai redusă în stații, explică Cristian.
Reprezentantul „Metrou Ușor” mai spune că proiectul de modernizare scos la licitație de către Metrorex nu prevede modernizarea macazului de la Berceni, ceea ce va duce la imposibilitatea de a creste frecvența trenurilor la 90 de secunde.
O altă mare lipsă a proiectului este aceea că nu este prevăzută nici crearea de noi accesuri la stațiile care au o singură intrare, așa cum s-a întâmplat la Tineretului, pentru că aceste stații să corespundă normelor de siguranță la incendiu.
Este vorba despre nu mai puțin de șase dintre cele 14 stații ale M2: Pipera, Aurel Vlaicu, Constantin Brâncoveanu, Berceni, Apărătorii Patriei și Dimitrie Leonida.
„Dacă tot se face șantier, nu am înțeles de ce nu se fac noi accesuri și pentru aceste stații, ca să corespundă normelor ISU? Nu am înțeles când și prin ce program au de gând să rezolve această problemă”, a declarat Cristian pentru București Fm.
În context trebuie amintit faptul că Magistrala Berceni-Pipera, supranumită și „magistrala corporatiștilor”, este cea mai aglomerată din București. Ea este utilizată, așa cum spune și nom de guerre-ul său, de către corporatiștii care lucrează în zona de nord a orașului.
În prezent, pe M2 trenurile circulă la 3 minute, la orele de vârf, adică între 06:45-09:00 și 16:00-20:00.
Deși este cel mai scurt interval de succedare din rețeaua de metrou bucureșteană, la orele de vârf metrourile sunt atât de pline încât adesea nu poți urca decât în cel de-al doilea ori chiar al treilea tren care sosește în stație.
În anumite stații mari, unde există legătură cu alte magistrale, Piața Victoriei și Unirii, dimineața, când oamenii pleacă la serviciu și la școală, și seara, când se întorc spre casă, aglomerația este atât de mare încât, uneori, trebuie să aștepți la rând, pe scări, pentru a coborî în stația propriu-zisă.