Facebook nu va cenzura publicitatea politică!

Facebook nu va cenzura, decât în mod excepțional, publicitatea politică, chiar mincinoasă, apreciind că revine publicului să facă trierea.

Leathern și Zuckerberg preferă să propună o „reglementare care să se aplice întregului sector”.

„Ne bazăm principiile pe faptul că oamenii pot să înțeleagă cine are vocație să-i conducă, să aleagă bobul de grâu de neghină și ceea ce au aceștia de spus să fie cernut și dezbătut în public”, a scris joi într-o postare pe blog directorul de produse Facebook, Rob Leathern.

„Într-o democrație, cred că le revine oamenilor să decidă ceea ce este credibil și nu companiilor tehnologice”, afirmase în octombrie fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, prevăzând totuși câteva excepții precum cazurile de incitare la violență.

Facebook își extrage esențialul veniturilor și imensele beneficii din capacitatea de a ținti în mod extrem de precis o anumită audiență. Acest lucru îi determină pe candidații la prezidențialele americane să cheltuiască importante sume pe rețeaua de socializare, începând cu președintele Donald Trump.

Totuși, Facebook este în dificultate odată cu apropierea alegerilor prezidențiale din 2020 după scandalul Cambridge Analytica.

Twitter a decis să interzică publicitățile politice în rețea. Google a adoptat o poziție intermediară, anunțând o înăsprire a reglementărilor de difuzarea a publicității politice, evitând totodată să decidă asupra veridicității lor, cu excepția unor cazuri ieșite din comun.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.