Educația – puterea cuvântului!
Articol de dianamatei, 21 ianuarie 2020, 18:13
Un om educat și informat este un om puternic. De 30 de ani, însă, sistemul educațional din România scoate orice altceva numai oameni puternici nu.
Regula se schimbă din mers, lucru care bulversează atât părinții cât și copiii. În egală măsură, familia și elevul, nu mai știu încotro să o apuce spre un viitor normal.
Școli bune și școli proaste, meserii cu viitor și fără, decizii ale părinților care influențează în bine sau în rău mersul copiilor. Toate ies din amalgamul care se cheamă învățământul românesc.
Suntem campioni la analfabetism funcțional și avem absolvenți pe bandă rulantă pentru care cultura generală este o glumă. De cele mai multe ori proastă!
Școli care cad pe copii, toalete în curte, țigări în poarta unităților de învățământ, bătăi în clase și pe lângă clase…Iar Bucureștiul nu face excepție.
Și am întrebat părinții. Și o luăm pas cu pas.
Fumatul pe lângă școală.
„Și școala este implicată. Pe parcursul actului educativ, ar trebui să aibă niște clauze în regulament care să interzică accesul în afara școlii”, spune Ionel Pușcaș, inspector general al Inspectoratului Școlar București.
Profesorii…
„Profesorii sunt dedicați, au studii de lungă durată chiar și în învățământul primar și preșcolar. Deci, elevii au parte de profesori bine pregătiți, însă, prin lipsurile oferite de spații, nu se valorifică la maximum această profesionalizare a cadrelor didactice. Atâta timp cât există 3 schimburi, este un mare deficit de spațiu. Asta ne arată că avem nevoie de spații școlare. Și s-au desființat laboratoarele…Asta înseamnă investiții pentru o educație de calitate. Există și un proiect pentru învățământul într-un singur schimb”, spune Pușcaș.
Banii…
„Bani mai mulți în București pentru educație. Am cerut. În special pentru latura învățământului vocațional. Și proiectul demarează cel puțin în Sectorul 6″, punctează inspectorul.
Tehnologii moderne…
„Se încearcă implicarea copiilor în folosirea tehnologiilor moderne, iar profesorii sunt receptivi. La nivel de București avem instrumente. Unele școli au început să predea prin intermediul tehnologiei. Fiecare profesor are obligația ca, la 5 ani, să facă un curs de specializare”.
Școli mai bune, școli mai proaste…
„Trebuie oprit afluxul în anumite școli și făcute atractive toate. Să nu uităm, sunt 12 unități cu 3 schimburi. Deci calitatea lasă de dorit…”
Părinții și asociațiile…
„Am avut parte de o asociație de părinți extraordinară la școală. Am militat să funcționeze legal. Susțin rolul important pe care îl au în rezolvarea problemelor. Susțin școala când are cel mai mare nevoie. În București le-am cerut asociațiilor să-mi sesizeze problemele. Asociațiile de părinți trebuie să fie parteneri ai școlii”.
Orele de sport…
„Părinții încearcă să-i sustragă acestor ore, însă sportul înseamnă sănătate. Copiii mai cad, se mai lovesc… Nu e o idee bună pentru copii scutirea. Li se face un mare deserviciu. La ora de sport este o concurență. Și așa trebuie să fie. Iar părinții nu stau să analizeze. Și fiecare părinte trebuie să se uite la propriul copil. Și este valabil la toate disciplinele. De cele mai multe ori părinții sunt cauza problemelor copiilor”, ne explică Pușcaș.
Câteva probleme dintr-un ocean.
Analizăm, propunem legi, propunem bugete și programe. O altă administrație, idei noi și probleme pe măsură.
Încotro se îndreaptă învățământul bucureștean?
Ne-a răspuns, astăzi, „În Comunitate”, Ionel Pușcaș, inspector general al Inspectoratului Școlar București.