VIDEO: Din nou pe trotinetă!

O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost discutată astăzi la ministerul de interne.
Trotinetisti, ONG-uri ai autorități stau la masă de ceva timp pentru a se pune de acord cum și când circulă trotinetele pe drumurile publice.
Fiecare vine cu argumente pro și contra: viteza e prea mică sau prea mare, vârstă la fel, cască trebuie sau nu purtată.
Cel mai probabil în februarie, proiectul care reglementează circulația trotinetelor electrice, va fi pus în dezbatere publică.
Până atunci, însă, discuțiile continuă.

„A fost o discuție constructivă la minister. Nu a fost o discuție pentru a modifică legea în favoarea noastră. Nu suntem într-un război cu bicicliștii. Un lucru reglementat poate funcționa foarte bine într-un oraș plin. Sunt 3 țări unde este reglementată viteza la 18 sau 20 de km. Franța, în primul rând. Iar amenda este de 11 euro.”, spune Mihai Denes de la GO4FUN.

Autoritățile vor și ele o lege clară.
„Ceea ce dorim noi este să introducem în lege termenul de trotinetă electrică; el nu există în legislație. Acest fenomen a apărut în toată Europa. Unele țări au reglementat altele se chinuie ca și noi. Propunerea care a fost lansată în dezbatere publică vine cu proiectul la care toți pot veni cu idei”, punctează comisarul șef Cristian Andrieș.

„E complicată limitarea. Oamenii fac naveta pe trotinetă sau pe bicicletă. E mai corectă o limitare maximă urbană. Însă putem folosi legislația de afară. Și cine și cum te verifică”, spune Marius Gorgan.
Autoritatea intervine.
„Fiecare țară își face legile ei”, explică autoritatea.
Peste toate aceste probleme intervine…o lipsă.
Lipsa pistelor de biciclete.
Bucureștiul are doar 8 km de pistă.
Apoi singuranța.
„Casca nu proteajează”, spune Mihai Denes.
Pe de altă parte suntem singura țară din lume unde este interzis mersul pe bicicletă pe carosabil înainte de 12 ani.
Asta în condițiile în care de anul viitor, vom avea buletin de la această vârstă.
Să spunem că legea trece.
Și infrastructura?

„Cei mici vor trece în trafic. Dar ne trebuie soluții de calmare a traficului. Pe bulevardele mari sunt lacune, e normal. Pe străzile mici, se poate, cu limită de viteză de 30km/ora”, explică Marius Gorgan.
Din păcate poliția nu se ocupă de infrastructură.
„Poliția română oferă un aviz din punct de vedere al siguranței, dispozitivele de limitarea a vitezei există. Vorbim despre o infrastructură prea puțin dezvoltată. Dar pentru a ajunge în timp optim la destinație, trebuie să dăm dovadă și de educație. Din 2009 poliția are demarată campania „Alege viața” tocmai în ideea de a determina toate categoriile de participanți la trafic să adopte o conduită optimă, să dăm dovadă de puțină bună voință”, punctează Andrieș.

Trotineta nu este căruță!
Vom avea voie doar unul pe ea.
Până pe 25 ianuarie avem liber la propuneri.
După aceea vom avea și o lege.
Vom merge și la RAR?
„E foarte greu de controlat. Vom deveni groapa de gunoi a Europei dacă limita de viteză va fi de 25 de km/ora”, atrage atenția Mihai Denes.
Avem și o lege a bicicletei. Este în Parlament.
Când va ieși de acolo…într-o emisiune viitoare.

O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice s-a discutat astăzi „În Comunitate”, cu Cristian Andrieș, comisar șef la Poitia Rutieră, Mihai Denes de la GO4Fun și vloggerul Marius Gorgan.

Vezi aici arhiva emisiunii În Comunitate!

 

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.