Cardurile naţionale de sănătate vor fi distribuite gratuit prin poştă
Articol de DSRNetworkAdmin, 9 aprilie 2014, 17:23
Cardul naţional de sănătate va fi distribuit asiguraţilor, gratuit, prin poştă, iar în cazul în care titularul nu va fi găsit la domiciliu de două ori, actul va fi returnat casei de asigurări de sănătate în raza căruia se află locuinţa acestuia. Prin acest proiect al Ministerului Sănătăţii, autorităţile reglementează cadrul legal privind modalitatea de distribuţie către asiguraţi a cardului naţional de asigurări sociale de sănătate.Potrivit MS, introducerea cardului naţional va îmbunătăţii mecanismul de control al costurilor din sistemul de asigurări sociale de sănătate.Astfel, cardul naţional de sănătate reprezintă un mecanism suplimentar de control pentru evidenţele, raportările şi decontările serviciilor medicale, asigurând accesul rapid al furnizorilor de servicii medicale la un minim de date medicale necesare în caz de urgenţe medicale, precum şi valorificarea tehnologiilor actuale privind accesul şi schimbul de date în condiţii de deplina siguranţă si protecţie a datelor cu caracter personal, conform legislaţiei în vigoare şi recomandărilor Uniunii Europene, se arată în nota de fundamentare a proiectului.După personalizarea cardurilor naţionale de către Centrul Naţional Unic, Compania Naţională „Imprimeria Naţională” SA va realiza sortarea cardurilor naţionale pe case de asigurări de sănătate şi medici de familie, pe baza datelor puse la dispoziţie de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS).Imprimeria predă cardurile naţionale Ministerului Sănătăţii pe bază de proces-verbal, care le transferă Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate cu titlu gratuit.CNAS pune la dispoziţia Imprimeriei Naţionale, pe bază de proces-verbal de custodie, pe responsabilitatea sa, cardurile naţionale, în vederea distribuirii acestora, potrivit legii. Compania „Imprimeria Naţională” SA va asigura transportul cardurilor naţionale, în condiţii de siguranţă, la sediul operatorului de servicii poştale desemnat de CNAS, în condiţiile legii, prevede acelaşi proiect.Pentru plata cardurilor, MS şi CNAS încheie un contract cu Imprimeria Naţională, iar distribuirea lor se realizează prin servicii poştale.Procedura de achiziţie pentru contractarea serviciilor poştale în vederea distribuţiei cardurilor naţionale de sănătate se derulează de CNAS, potrivit legii.Pentru desemnarea operatorului de servicii poştale, vor fi avute în vedere cerinţe specifice ţinând cont de caracterul de proiect de utilitate publică de interes naţional al Sistemului Naţional Cardul de Asigurări Sociale de Sănătate.Apoi, cardurile personalizate şi ambalate vor fi transportate în condiţii de siguranţă de operatorul de servicii poştale desemnat de CNAS.Asiguraţii care nu au fost găsiţi acasă îşi vor putea lua cardurile de la sediul caselor de asigurări de sănătate teritoriale, iar dacă nu se vor prezenta nici la sediul caselor de sănătate, cardurile vor fi arhivate, urmând ca la expirarea perioadei de arhivare stabilite în condiţiile legii, actele să fie distruse.Pe de altă parte, cardurile predate caselor de asigurări de sănătate de către asiguraţi, ca urmare a unor defecţiuni tehnice, erori ale informaţiilor înscrise sau care nu pot fi utilizate din motive tehnice de funcţionare vor fi returnate Imprimeriei Naţionale, pe bază de borderou centralizator, iar aceasta, în termen de 30 de zile lucrătoare de la returnare, retipăreşte cardurile respective şi le transmite operatorului de servicii poştale pentru distribuţie.Plata serviciilor de distribuţie se suportă din bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate şi se realizează pe baza contractului încheiat de CNAS cu operatorul de servicii poştale desemnat în condiţiile legii.Potrivit CNAS, până acum au fost făcute opt milioane de carduri.