Drumul Vinului – cel mai nou proiect turistic al Republicii Moldova!
Articol de Andra Radu, 20 februarie 2020, 14:46
În perioada 20-23 februarie, la Pavilionul Expozițional Romexpo, Republica Moldova participa la ediția de primăvară a Târgului de Turism al României (TTR), în carul căreia va prezenta oferta turistica a țării vecine, dar și cele mai noi proiecte care urmează să fie finalizate în martie.
Unul dintre acestea este Drumul Vinului care cuprinde, așa cum indică și denumirea, destinații oenologice.
Drumul Vinului este format din 3 rute care acoperă 3 zone viticole cu indicații geografice protejate: Valul lui Traian, Ștefan Vodă și Codru.
Republica Moldova este una dintre destinațiile turistice care trebuie neapărat vizitate conform publicațiilor Lonely Planet și New York Times, iar Winerist.com a inclus Moldova în top 10 destinații pentru 2020, alături de Marea Britanie, Italia și Australia, recomandând această țară, în special, pentru turismul viticol.
„Suntem în procesul de elaborare a unor trasee turistice la crame care pot oferi condiții de cazare și servicii turistice. Inițial aveam 18 crame ce trebuiau incluse în Drumul Vinului. Între timp, numărul acestora a ajuns la 25.
Printre cele mai cunoscute se numără Purcari, Castel Mimi, cramele subterane Mileștii Mici și cele de la Cricova, Chateau Vartely, Asconi Winery, la care se adaugă și crame renumite pentru vinurile de calitate, care curând vor oferi facilități turistice.
Aici putem enumera Gitana Winery, Fautor Winery, Vinăria Hîncești, Vinăria din Vale, dar și alte crame. Astfel, turiștii din România vor putea vizita diferite zone și obiective culturale din Moldova, vor putea merge la crame și vor degusta vinuri, dar și preparate savuroase, vor intra în contact cu locuitorii și cu tradițiile pe care încercăm să le păstrăm cât mai autentic, având o experiență complexă”, a declarat Cristina Frolov, Președinte al Asociației Naționale pentru Turism Receptor din Republica Moldova (ANTRIM).
„Turismul receptor din Republica Moldova a înregistrat o creștere efectivă de 7,6% a numărului de turiști, cifră ce depășește cu 4,6 % prognozele.
Tot mai mulți vizitatori aleg țara noastră drept destinație turistică cu experiențe autentice pentru a gusta din oferta vinicolă, gastronomică, culturală, agro, de eveniment și de aventură. Agenția de Investiții este partenerul industriei turismului în eforturile acestuia de promovare și susține financiar, dar și organizatoric participarea sectorului la TTR pentru al doilea an consecutiv.
La ediția precedentă, în comun cu Ministerul Turismului din România, Agenția a lansat prima rută transfrontalieră “Voievodul Ștefan cel Mare și Sfânt”, iar în acest an ne propunem ca ediția II-a a Simpozionului “Cetățile lui Ștefan” din cadrul Reuniunii ghizilor desfășurate la Piatra Neamț să treacă Prutul și să fie găzduit în luna mai de Republica Moldova, cetatea Soroca.
În anul 2019 Agenția a alocat peste 1 milion 134 mii de lei pentru participarea a 55 de agenți economici la expozițiile internaționale derulate în șapte țări. Pentru acest an ne propunem să promovăm oferta turistică pe noi piețe-sursă, să conectăm Moldova la fluxul turistic internațional prin elaborarea rutelor transfrontaliere, să creștem competențele prestatorilor de servicii turistice și să diversificăm produsului turistic local în conformitate cu tendințele moderne.”, a declarat Rodica Verbeniuc, Director General al Agenției de Investiții din Republica Moldova.
Costul pentru o vizită la crame este între 15-30 de euro, cazarea la un hotel de 4 stele din Chișinău este aproximativ 80 de euro/ noaptea, iar tour operatorii spun că Republica Moldova este o destinație ideală atât pentru city-breaks, cât și pentru sejururi de lungă durată.
Oferta Republicii Moldova le propune turiștilor și activități în aer liber, observarea păsărilor în zonele rezervațiilor naturale și rute special concepute pentru hiking și biking. De asemenea, în Moldova, vor avea loc numeroase evenimente cum ar fi: Velohora, DescOpera, Ia Mania, Hodina și Ziua Națională a Vinului.