VIDEO: Transportul într-un București metropolitan!
Articol de dianamatei, 27 februarie 2020, 20:52
Pasaje și sensuri giratorii suspendate!
Fluidizarea traficului și benzi pentru transportul în comun.
Și, peste toate, autostrada de centură.
Sunt promisiunile autorităților și așteptările bucureștenilor.
Modernizarea șoselei care înconjoară Capitala, cel mai important nod rutier al țării, este o promisiune veche făcută de politicieni șoferilor români.
„Toți au uitat ce au promis imediat ce au urcat înapoi în mașina oficială”, spun cei de la „Buletin de București”.
„De vină este doar politicul. Fiecare primar a fost și arhitect și șofer…De asta avem 7 administrații. Și nimeni nu câștigă”, spune Cătălin Doscas.
Totu-i electric, la noi tot pe Diesel.
„Să mergi cu mașină electrică nu e cool, e o necesitate. E profitabil și curat. E o necesitate! Primăria a plătit 250 de mii de euro pe un Diesel. Un autobuz electric costă 600 de mii de euro. Deci primăria nu cheltuia nimic. E greu că autoritățile să înțeleagă valul asta tehnologic. La Cluj se poate…”, explică Ciprian Cherciu.
Specialiștii spun că, oricât s-ar strădui, mașinile vechi nu pot fi îmbunătățite.
„Vorbim și despre durata de viață a unui autobuz electric și…nici nu se poate fura motorină”, povestește glumeț Ciprian Cherciu.
Lângă București avem și căile feroviare industriale.
„Există un proiect de aducere a navetiștilor înspre capitală. Autoritățile spun că nu se poate. Ba se poate să pun asfalt pe ele. Deci să le desființăm. La Kiev se poate, s-a inaugurat un astfel de proiect, un inel feroviar în mijlocul orașului. Trenul are GPS, este conectat la metrou, duce spre aeroport”, dă exemplu Doscas.
Iar mașinile acestea, automat, reduc poluarea, veșnica problemă a Bucureștiului.
„Senzorii nu funcționează. Ei trebuie să fie corelați și nu sunt. Noi o să facem și senzori mobili, pe mașini. Să vedem ce se întâmplă în trafic. Taxa Oxygen ar fi putut elimina poluarea, cu interzicerea mașinilor de acest fel”, spune Cherciu.
Și se poate și în România. „Turda este primul oraș cu autobuze exclusiv electrice”, conchide Ciprian Cherciu.
Mobilitatea duce la creștere economică. Autoritățile pot face investiții. Dar dacă nu este integrată, are efect de domino.
Am discutat subiectul „În Comunitate” cu Cătălin Doscas de la „Buletin de București” și Ciprian Cherciu, de la Asociația pentru Electromobilitate.