Ascultă Radio București FM Live

E-Commerce-ul românesc în plină pandemie de COVID-19!

E-Commerce-ul românesc în plină pandemie de COVID-19!

Articol de Andra Radu, 24 aprilie 2020, 09:44

Agenția de marketing online și SEO TargetWeb a realizat, în perioada 1-20 aprilie 2020, pe un eșantion format din 592 de companii care își desfășoară activitatea economică în mediul virtual, un studiu privind impactul crizei generate de pandemia Covid-19 asupra e-commerce-ului din țara noastră.

Potrivit studiului, majoritatea respondenților au afirmat că au fost afectați puternic de criză, 28,6% având o scădere a venitului cuprinsă între 20 și 40%, iar un procent aproape la fel de mare (26,3%) au avut o scădere a încasărilor cuprinsă între 60 și 100%. De cealaltă parte, 26,4% dintre respondenți au afirmat că au avut creșteri în această perioada, cuprinse între 20 și 40%.

Mai mult decât atât, 18,4% dintre companiile participante la studiu au afirmat că au folosit certificatul pentru situații de urgență (CSU), pentru amânarea plăților la utilități și chirii. Totuși, majoritatea respondenților au afirmat că nu au folosit această măsură (48,3%), iar în cazul unui procent format din 33,3% dintre companii nu se aplică această măsură.

Majoritatea companiilor chestionate (48,3%) afirmă că toți angajații lucrează de acasă, urmați de 34,5% – niciunul, 6,9% – mai puțin de jumătate dintre angajați, 5,7% – jumătate dintre angajați, 4,6% – mai mult de jumătate dintre angajați.

Cu toate acestea, majoritatea companiilor (44,8%) nu au luat în calcul disponibilizările pentru perioada următoare, 35,6% vor lua o decizie în funcție de cum va evolua criza, 10,3% vor face disponibilizări mai mult ca sigur, iar 9,2% încă nu știu ce decizie vor lua.

În perioada următoarele, companiile din online-ul românesc vor investi mai mulți bani în Google Ads (28,7%), în reclama pe Facebook și în SEO (câte 27,6%), în e-mail marketing (19,5%), în PR și branding (13,8%).

Mai mult de jumătate dintre respondenți (50,6%) au afirmat că nu vor renunța la mijloacele de promovare pe care le-au utilizat până în momentul de față.

În același timp, 28,7% dintre respondenți afirmă că reclamele plătite pe Google și Facebook sunt mai puțin eficiente în această perioadă de criză. Mai mult, 50% dintre respondenți afirmă că traficul lor pe website este în scădere.

Referitor la plata taxelor către stat până la 25 martie, majoritatea respondenților (58,7%) și-au achitat contribuțiile, 18,4% – nu au plătit, dar vor plăti mai mult ca sigur, iar 11,5% nu au plătit deoarece așteaptă unele facilități din partea Statului pentru perioada de criză.

La polul opus, doar 5,7% dintre companii au afirmat că nu au plătit dar nici nu intenționează să plătească impozitele.

Majoritatea companiilor chestionate (93,1%) comercializează produse și servicii pe teritoriul României, dar și în Europa (11,5%), Ungaria (9,2%), Bulgaria (4,6%) sau Statele Unite ale Americii (4,6%), iar în această perioadă de criză 33,3% dintre companii afirmă că au probleme cu aprovizionarea. Companiile participante la studiu provin din următoarele domenii de activitate: e-commerce (33,3%), online marketing (22,8%), turism, imobiliare, horeca, agricultură, adult, locuri de muncă, software, consultanță, transport, servicii web etc.

„Din păcate, trecem printr-o perioadă de cumpănă, iar tot mai mulți oameni conștientizează faptul că lumea nu va mai arăta la fel după trecerea pandemiei. Regulile sociale se vor schimba drastic, nu vom mai da noroc unii cu alții, nu ne vom mai săruta pe obraz, nici măcar nu vom mai pune mână pe produsele din magazin fără să avem echipament de protecție. În viitorul apropiat, majoritatea produselor și serviciilor le vom achiziționa din mediul online, pentru a evita cât mai mult contactul fizic cu alte persoane.

Consider că multe dintre industriile din România vor supraviețui pandemiei, însă tot în această perioadă, câștig de cauză vor avea companiile care vor ști cel mai bine să se adapteze la nevoile actuale ale societății.

Totodată, companiile care activează în mediul online vor investi mai mult ca oricând în reclame pe Google, Facebook, în SEO, în PR etc., iar angajații în viitor vor fi plăți mai mult pe rezultate decât pe ore de lucru, mai ales că tele-munca va deveni o normalitate pe termen mediu și lung”, explică Iulian Ghișoiu, directorul agentiei SEO care coordoneaza site-ul targetweb.ro.

Studiul complet poate fi consultat la pagina: https://www.targetweb.ro/studiu-e-commerce-ul-romanesc-in-plina-pandemie-de-covid-19/.

Această prezentare necesită JavaScript.

Dezbatere asupra Referendumului > invitați: Oana Preda și Emil Ivănescu | AUDIO
Actualitate joi, 21 noiembrie 2024, 17:59

Dezbatere asupra Referendumului > invitați: Oana Preda și Emil Ivănescu | AUDIO

Este sau nu necesar acest referendum, cum se vor soluționa pe viitor cererile de construire din București, dat fiind numărul redus al angajaților...

Dezbatere asupra Referendumului > invitați: Oana Preda și Emil Ivănescu | AUDIO
Fumatul, principala cauza prevenibila de deces in lume
Actualitate joi, 21 noiembrie 2024, 17:46

Fumatul, principala cauza prevenibila de deces in lume

Fumatul pe parcursul vieții poate sa duca, in medie, la scurtarea vieții unei persoane cu cel puțin 10 ani, potrivit Institutului Național de...

Fumatul, principala cauza prevenibila de deces in lume
Activitate sistata, la Registrul Auto Roman
Actualitate joi, 21 noiembrie 2024, 17:31

Activitate sistata, la Registrul Auto Roman

Situatie fara precdent, la RAR. Un incident tehnic neprevăzut, apărut în camera serverelor și generat de sistemele de prevenire a incendiilor, a...

Activitate sistata, la Registrul Auto Roman
IGSU: 5.000 de pompieri cu peste 4.000 de mijloace tehnice, pregătiţi să intervină în contextul fenomenelor meteorologice periculoase
Actualitate joi, 21 noiembrie 2024, 16:27

IGSU: 5.000 de pompieri cu peste 4.000 de mijloace tehnice, pregătiţi să intervină în contextul fenomenelor meteorologice periculoase

Aproape 5.000 de pompieri cu peste 4.000 de mijloace tehnice sunt pregătiţi să intervină în sprijinul populaţiei şi autorităţilor locale din...

IGSU: 5.000 de pompieri cu peste 4.000 de mijloace tehnice, pregătiţi să intervină în contextul fenomenelor meteorologice periculoase
Actualitate joi, 21 noiembrie 2024, 15:42

Incendiu la 3 imobile, pe strada 9 Mai, localitatea Tunari, județul Ilfov

Pompierii intervin pentru stingerea unui incendiu care se manifesta la 3 imobile, aflate pe strada 9 Mai, localitatea Tunari, județul Ilfov. Au fost...

Incendiu la 3 imobile, pe strada 9 Mai, localitatea Tunari, județul Ilfov
Actualitate joi, 21 noiembrie 2024, 14:52

Cinci persoane, audiate după ce ar fi obligat un bărbat să efectueze tranzacţii bancare de peste 40 de mii de lei

Percheziții în Capitală într-un dosar privind constrângerea unui bărbat de către alte persoane să efectueze tranzacții bancare de 40.700 de...

Cinci persoane, audiate după ce ar fi obligat un bărbat să efectueze tranzacţii bancare de peste 40 de mii de lei
Actualitate joi, 21 noiembrie 2024, 13:20

București: prima ediție a Târgului Meleti, dedicat autorilor debutanți

Târgul Meleti, un eveniment dedicat culturii, inspirației și cărților, organizat de către Andreea Halikias, antreprenor, trainer și...

București: prima ediție a Târgului Meleti, dedicat autorilor debutanți
Actualitate joi, 21 noiembrie 2024, 13:04

Nicușor Dan, despre referendumul de duminică: “Pot vota inclusiv cei care și-au făcut viză de flotant acum două zile” 

Primarul General, Nicușor Dan, a prezentat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, ultimele detalii în legătură cu organizarea...

Nicușor Dan, despre referendumul de duminică: “Pot vota inclusiv cei care și-au făcut viză de flotant acum două zile”