Propunerile pentru încheierea anului școlar

Foto: Adriana Baciu

Propuneri pentru organizarea procesului instructiv-educativ şi a examenelor pentru perioada următoare!

A. REVENIREA ÎN UNITĂŢILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT

  • Primele 2 săptămâni vin în unitate clasele a VIII a şi a XII a: se dau teze, se ascultă pe baza recapitulărilor, se
    încheie medii, se completează foi matricole, se depun cereri pentru examene. Elevii lucrează pe grupe (maxim 15 in sală, distanţaţi fizic) pe baza unui nou orar.
  •  Următoarele 2 săptămâni vin în unitate clasele a V, VI, VII a şi a IX, X, XI, a ÎN 2 SCHIMBURI CU DEZINFECTARE ÎNTRE SCHIMBURI: se dau teze, se ascultă pe baza recapitulărilor, se încheie medii, se completează foi matricole. Elevii lucrează pe grupe (maxim 15 in sală, distanţaţi fizic) pe baza unui nou orar.
  • DEZINFECTARE ZILNICA
  • Clasele I-IV incheie on-line cu calificative

B. EXAMENUL DE BACALAUREAT

  • Nu se susţin competenţele
  • Examenele scrise se dau în unităţile de învăţământ, 10 elevi în fiecare sală de clasă aşezaţi în ordine alfabetică, supraveghere audio-video
  • Evaluarea se face în unitatea de învăţământ cu evaluatori din alte unităţi de învăţământ, supraveghere audio- video.
  • Preşedinte propus de ISMB (din afara unităţii de învăţământ), asistenţi şi ceilalţi membri ai comisiei din unitatea de învăţământ
  • Toate documentele se înregistrează şi se completează în unitatea de învăţământ de provenienţă a elevului.
  • Contestaţiile se depun on-line la unitatea de învăţământ şi sunt corectate de alţi doi profesori evaluatori decât cei de la evaluarea iniţială.
  • Se elimină etapa vizualizării lucrărilor.

C. EVALUAREA NAŢIONALĂ

  • Exarnenele scrise se dau în unităţile de învăţământ, 10 elevi în fiecare sală de clasă aşezaţi în ordine alfabetică, supraveghere audio-video
  • Evaluarea se face în unitatea de învăţământ cu evaluatori din alte unităţi de învăţământ, supraveghre audio-video.
  • Preşedinte propus de ISMB (din afara unităţii de învăţământ), asistenţi şi ceilalţi membri ai comisiei din unitatea de învăţământ
  • Toate documentele se înregistrează şi se completează în unitatea de învăţământ de provenienţă a elevului.
  • Contestatiile se depun on-line la unitatea de învăţământ şi sunt corectate de alţi doi profesori evaluatori decât cei de la evaluarea iniţială.
  • Se elimină etapa vizualizării lucrărilor.

D. DEFINITIVAT

  • Susţinerea unei singure inspecţii şi evaluarea portofoliului cadrului didactic
  • Susţinerea probei scrise în vacanţa de iarnă a anului şcolar 2020-2021
  • Susţinerea şi finalizarea ISI până la sfârşitul lunii noiembrie 2020
  • Decalarea calendarului de înscriere la definitivat pentru anul şcolar 2020-2021, după validarea rezultatelor seriei în curs.
  • Evaluarea lucrărilor scrise a candidatilor într-un centru de evaluare în fiecare judeţ
  • Completarea dosarului de înscriere (PV de inspecţie, calificative) on-line
  • IMPORTANT! – deoarece în sistemul de învăţământ preuniversitar particular, foarte multe cadre didactice au intrat în şomaj tehnic, vechimea la catedră va fi completă la acel moment.

E. GRADE DIDACTICE

– Decalarea susţinerii probei scrise la gradul II în lunile de început ale anului viitor şcolar (în funcţie de calendar);

– efectuarea în luna octombrie a inspecţiilor speciale de gradul II şi I ( eventual reducerea numarului de ore inspectate 2/inspectie/candidat ) – pentru seria 2018-2020 precum şi a ICl pentru a acorda posibilitatea cadrelor didactice de a se înscrie la grade în viitorul an şcolar;

– Decalarea calendarului de înscriere la grade pentru anul şcolar 2020-2021, doar după validarea rezultatelor seriilor în curs.

– Pentru seria 2019-2021, susţinerea IC2 în primul semestru , iar IS în al doilea semestru al anului şcolar 2020-2021.

F. MIŞCARE DE PERSONAL

G. TITULARIZARE

În formularea propunerilor următoare s-a urmărit adaptarea procedurilor de desfăşurare ale etapelor de mobilitate la exigenţele impuse de distanţarea socială (reducerea numărului de persoane aflate în contact nemijlocit, reducerea numărului de persoane care fac schimb de documente pe suport de hârtie) şi
utilizarea eficientă a timpului disponibil pentru fiecare etapă de mobilitate.

Modificări cu caracter general:

l. Desfiinţarea avizierelor inspectoratelor şcolare. Informaţiile vor fi postate exclusiv pe SITE-urile inspectoratelor şcolare.

2. Conducerile unităţilor de învăţământ vor transmite documentele/situaţiile/adresele solicitate de inspectoratele şcolare, pe cât posibil, în formă scanată.

3. Candidaţii vor putea să depună cererile de participare la etapele mobilităţii personalului didactic atât în formă scanată cât şi pe suport de hârtie.

4. Inspecţiile speciale la clasă vor fi eliminate sau înlocuite cu probe de interviu care să conţină o componentă de predare fără prezenţa elevilor.

5. Şedinţele de repartizare a candidaţilor se vor desfăşura cu respectarea prevederilor legate de distanţarea socială.

Modificări propuse pentru fiecare etapă de mobilitate:

1) Transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare ori prin desfiinţarea unor unităţi de învăţământ:

a) Eliminarea inspecţiilor speciale la clasă pentru cadrele didactce care solicită transferul pe catedre constituite şi din discipline care nu sunt înscrise în documentul de numire/transfer/repartizare.

b) Eliminarea obligativităţii îndeplinirii condiţiilor specifice stabilite de unităţi pentru ocuparea posturilor didactice în această etapă

c) Eliminarea transferului consimţit între unităţile de învăţământ.

d) Şedinţa de repartizare se va desfăşura astfel încât, în sala să nu se regăsească simultan mai mult de 10 candidati.

e) Deciziile de transfer vor fi comunicate de inspectoratele şcolare direct unităţilor de învăţământ, inclusiv exemplarul cadrului didactic transferat.

2) Modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, dacă acestea au promovat examenul de definitivat şi concursul naţional de titularizare cu nota/media de cel puţin 7 (şapte), în condiţiile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare şi dacă postul este
vacant:

a) Conducerile unităţilor de învăţământ vor transmite comisiei de mobilitate constituită la nivelul inspectoratului şcolar documentele candidaţilor şi celelalte documente solicitate, în formă scanată.

b) Deciziile de modificare a contractelor individuale de muncă pe durată detemiinată de un an, în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei vor fi comunicate de inspectoratele şcolare direct unităţilor de învăţământ, inclusiv exemplarul cadrului didactic transferat.

3) Pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, la cerere, a personalului didactic titular. Modificarea repartirării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare-învăţare evaluare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră:

Varianta I: Eliminarea etapei de transfer consimţit prin pretransfer.

Varianta II: Modificarea procedurii de desfăşurare a etapei de pretransfer, astfel:

a) Candidaţii vor putea opta între depunerea, la inspectoratele şcolare, a cererilor, însoţite de documentele
menţionate în acestea, în formă scanată (fie încărcate pe o platformă, fie transmise la o adresă de e-mail) sau în formã
tipărită.

b) Eliminarea irrspecţiilor speciale la clasă pentru cadrele didactce care solicită pretransferul pe catedre constituite şi din discipline care nu sunt înscrise în documentul de numire/transfer/repartizare.

c) Eliminarea obligativităţii îndeplinirii condiţiilor specifice stabilite de unităţi pentru ocuparea posturilor didactice în această etapă.

d) Eliminarea etapei de obţinere a acordurilor conducerilor unităţilor de învăţământ.

e) Ierarhizarea candidaţilor în vederea repartizării se va face în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute în
urma evaluării efectuate la nivelul inspectoratelor şcolare, cu respectarea criterilor de prioritate din Metodologia-cadru
privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2020-2021, aprobată
prin OMEC nr. 5259/2019.

I) Candidaţii vor ti repartizaţi în funcţie de opţiuni şi nu în funcţie de acordurile conducerilor unităţilor de învăţământ.

g) Şedinţa de repartizare se va desfăşura astfel încât, în sala să nu se regăsească simultan mai mult de 10 candidati.

h) Deciziile de pretransfer vor fi comunicate de inspectoratele şcolare direct unităţilor de învăţământ, inclusiv exemplarul cadrului didactic transferat.

4) Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar:

Varianta I: Eliminarea concursului naţional, candidaţii urmând să parcurgă etapele de repartizare şi concurs
prevăzute la art. 102 alin. (2) lit. ”b” sau ”c”, după caz, din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic
de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2020-2021, aprobată prin OMEC nr. 5259/2019.

Varianta II: Modificarea procedurii de desfăşurare a concursului naţional, astfel:

a) Candidaţii vor putea opta între depunerea, la inspectoratele şcolare, a cererilor, însoţite de documentele menţionate în acestea, în formă scanată (fie încărcate pe o platformă, fie transmise la o adresă de e-mail) sau în formă
tipărită.

b) Fişele de înscriere descărcate din aplicaţia TITULARIZARE 2020, vor ii transmise spre verificare candidaţilor, în formă scanată, prin e-mail. După verificare, aceştia vor continua corectitudinea datelor printr-o declaraţie-tip, asumată prin semnătură şi transmisă în formă scanată pe o adresă de e-mail.

c) Inspecţiile speciale la clasă vor fi modificate astfel încât să nu implice participarea fizică a elevilor:

i) Inspecţia (sau, mai corect, interviul) se va desfăşura cu participarea exclusivă a candidatului şi a celor 2
profesori evaluatori;

ii) Candidatul va susţine (la tablă) o secvenţă de predare, va prezenta proiectul didactic şi materialele didactice utilizate precum şi un test de evaluare a cunoştinţelor.

iii) În acest sens vor fi adaptate fişele de evaluare din anexa 4 a Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2020-2021, aprobată prin OMEC nr. 5259/2019.

iv) La această probă nu se admit contestaţii.

d) La proba scrisă, candidaţii vor fi repartzaţi în săli astfel încât să se respecte distanţa de minimum 1,5 m între persoane.

e) În fiecare judeţ se vor organiza centre de evaluare şi rezolvare a contestaţiilor, pentru lucrările scrise ale candidaţilor care au susţinut proba în judeţul respectiv.

t) Şedinţa de repartizare se va desfăşura astfel încât, în sala să nu se regăsească simultan mai mult de 10 candidati.

g) Deciziile de numire/transfer vor fi comunicate de inspectoratele şcolare direct unităţilor de învăţământ, inclusiv exemplarul cadrului didactic numit/transferat prin concurs.

5) Stabilirea personalului didactic pensionat care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 80 alin. (1) din Metodologie şi solicită reîncadrarea în funcţia de personal didactic, în anul şcolar 2020-2021, cu condiţia suspendării pensiei pe durata reîncadrării, precum şi stabilirea personalului didactic care îndeplineşte
condiţiile prevăzute la art. 28 alin. (4) şi (5) din Metodologie, care se menţine în activitate ca titular în funcţia didactica, la cerere, în anul şcolar 2020-2021, conform art. 81 din Metodologie:

a) Conducerile unităţilor de învăţământ vor transmite comisiei de mobilitate constituită la nivelul inspectoratului şcolar documentele candidaţilor şi celelalte documente solicitate, în formă scanată.

b) Deciziile de reîncadrare vor fi comunicate de inspectoratele şcolare direct unităţilor de învăţământ, inclusiv exemplarul cadrului didactic reîncadrat.

6) Detaşarea în interesul învăţământului:

a) Conducerile unităţilor de învăţământ vor transmite comisiei de mobilitate constituită la nivelul inspectoratului şcolar documentele candidaţilor şi celelalte documente solicitate, în formã scanată.

b) Deciziile de detasare vor fi comunicate de inspectoratele şcolare direct unităţilor de învăţământ, inclusiv
exemplarul cadrului didactic detaşat.

7) Detaşarea la cerere:

a) Conducerile unităţilor de învăţământ vor transmite comisiei de mobilitate constituită la nivelul inspectoratului şcolar documentele candidaţilor care beneficiază de continuitate pentru detaşare şi celelalte documente solicitate, în formă scanată.

b) Candidaţii vor putea opta între depunerea, la inspectoratele şcolare, a cererilor, însoţite de documentele menţionate în acestea, în formã scanată (fie încărcate pe o platformă, fie transmise la o adresă de e-mail) sau în formă tipărită.

c) Şedinţa de repartizare se va desfăşura astfel încât, în sala să nu se regăsească simultan mai mult de 10 candidaţi.

d) Deciziile de detasare vor fi comunicate de inspectoratele şcolare direct unităţilor de învăţământ, inclusiv exemplarul cadrului didactic detaşat.

8) Repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate în regim de plata cu ora:

a) Depunerea dosarelor pentru încadrare în regim de plată cu ora se va face exclusiv la unităţile de învăţământ (atât pentru cadrele didactice angajate în unitate cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterrninată/determinată cât şi pentru personalul didactic titular din alte unităţi de învăţământ, personalului didactic
asociat şi personalului didactic pensionat).

b) Angajarea în regim de plată cu ora pentru toate categoriile de personal enumerate la ”a” se va face conform prevederilor art. 94 alin. (4) din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2020-2021, aprobată prin OMEC nr. 5259/2019, prin decizie a directorului unităţii de învăţământ.

9) Organizam concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate la nivelul judeţului municipiului Bucureşti:

a) Eliminarea concursului organizat la nivelul inspectoratului şcolar, candidaţii urmând să parcurgă etapele de repartizare şi concurs prevăzute la art. 102 alin. (2) lit. ”b” sau ”c”, după caz, din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2020-2021, aprobată prin OMEC nr. 5259/2019.

10) Organizarea la nivelul judeţului/municipiului Bucuresti a testării pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate:

a) Eliminarea testării organizate la nivelul inspectoratului şcolar, personalul didactic urmând să fie testat la nivelul unităţilor de învăţământ, în termen de 30 de zile de la angajare.

Purtătorul de cuvânt al ISMB, Roxana Cercel, spune că în următoarea perioadă vor fi colectate și alte opinii din partea unităților de învățământ și vor fi înaintate Ministerului Educației.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.