Elevii din mediul rural cer revizuirea unor decizii legate de modul în care se va desfăşura şcoala în perioada următoare
Articol de bucurestifm, 1 mai 2020, 11:35
Reprezentanţii copiilor din mediul rural din programele World Vision România, parte din Consiliul Consultativ al Copiilor şi programul “Vreau în clasa a 9-a”, au trimis o scrisoare deschisă ministrului Educaţiei şi Cercetării, prin care cer revizuirea unora dintre deciziile cu privire la modul în care se va desfăşura şcoala în perioada următoare.
În plus, elevii i-au transmis ministrului problemele şi temerile cu care se confruntă din cauza incertitudinii din învăţământul din România şi presiunii care se pune atât pe ei, cât şi pe cadrele didactice şi părinţi.
Concret, elevii din mediul rural din programele World Vision România solicită Ministerului Educaţiei:
• Un plan de măsuri concrete care să asigure atât infrastructura necesară pentru protecţia copiilor şi a profesorilor, cât şi eficienţa actului educaţional în aceste condiţii înainte de întoarcerea la şcoală. Planul de măsuri trebuie comunicat clar, pentru ca toţi cei implicaţi în sistemul de învăţământ să se simtă în siguranţă atunci când se vor întoarce la şcoală.
Până la acest moment, elevilor din ani terminali doar li s-a transmis că trebuie să reia şcoala pentru zece zile, înainte de a da examenele, însă nu li s-a comunicat cum vor fi protejaţi concret şi nici cum se asigură autorităţile de eficienţa pe care aceste zece zile de şcoală o au în pregătirea lor pentru examenele naţionale.
• Revizuirea ordinului de ministru privind obligativitatea prezenței la cursurile online.
Obligativitatea cursurilor online accentuează și mai mult discrepanţele dintre rural şi urban, dintre cei cu venituri și cei vulnerabili.
Foarte mulţi copii din mediul rural nu au putut participa la niciuna dintre orele online. Unii dintre ei stau cocoțați pe scări ca să aibă semnal bun, iar alţii nu au un PC, un laptop şi nici măcar un telefon cu abonament la internet. În satele izolate nici nu există infrastructura pentru așa ceva, iar în familiile defavorizate munca din gospodărie asigură existența și e cea mai importantă în aceste zile.
• O platformă digitală standard pe care să lucreze toţi elevii.
• Consultarea elevilor, profesorilor şi părinţilor pentru a fi luate decizii care să răspundă nevoilor tuturor.