Magdalena Iuga (PMB): Conform prevederilor H.C.G.M.B. nr. 101/2020, Primăriile de sector trebuie să încheie contracte pentru eliminarea deșeurilor! 

Disputa din spațiul public asupra gropilor de gunoi din București și din jurul orașului s-a amplificat, odată cu declarațiile ministrului mediului Costel Alexe cu privire la infringementul pe tema depozitelor de deșeuri care ar putea fi declanșat de către Comisia Europeană împotriva României.

În acest context, în ședința sa din 21 martie, Consiliul General al Municipiului București (CGMB) delega, la inițiativa primarului general Gabriela Firea, încheierea contractelor de depozitare a deșeurilor reziduale rezultate în urma procesului de sortare și tratare a deșeurilor municipale către Consiliile Locale ale celor șase sectoare.

„Încheierea contractelor se va face odată cu ajungerea la termenul final al contractelor pentru activitatea de depozitare, respectiv contractul nr. 955/11.03.1999 încheiat între Municipiul București și SC Iridex GROUP IMPORT EXPORT S.R.L, și contractul nr. 22268/14.07.1999 încheiat între Municipiul București și Eco Sud SĂ, cât și în limita prevederilor autorizațiilor integrate de mediu deținute de cele două depozite”, se arată în Hotărârea Consiliului General al Municipiului București.

Inițiativa edilului șef aprobată de către CGMB a fost una foarte bună, spune Magdalena Iuga, șef Serviciu Salubritate la Primăria Capitalei.

Conform prevederilor Ordinului ANRSC nr. 109/2007, costurile aferente depozitării deșeurilor sunt incluse în tarifele aferente activităților specifice serviciului de salubrizare. Eliminarea deșeurilor prin depozitare este una dintre operațiunile din cadrul contractelor de salubrizare, care mai includ multe alte activități, precum măturatul manual și mecanic, spălarea străzilor, colectarea deșeurilor sau deszăpezirea pe timpul iernii. Ori, din anul 2001, activitatea și contractele de salubrizare sunt date în competența celor șase primării de sector. Primăriile de sector au bugete pentru salubrizare. De aceea, era normal ca acestea să primească și competența de a încheia contracte de eliminare a deșeurilor, explică Iuga.

Cât despre disputa din spațiul public cu privire la gropile de gunoi din nordul și sudul orașului, șefa Serviciului de Salubritate de la PMB spune că primăriile de sector pot încheia contracte cu orice depozit de deșeuri care deține autorizație integrată de mediu.

Magdalena Iuga spune că primăriile de sector trebuie să își aleagă depozitul cu care vor încheia contractul în așa fel încât să le permită eliminarea deșeurilor reziduale prin depozitare în condițiile respectării principiului eficienței în cheltuirea banului public și fără a aduce atingere factorilor de mediu.

„Orice autospecială, în timpul unei zile are un program de efectuat, de unde ridică deșeurile. De regulă, orice autospecială face cel puțin două drumuri de descărcare, zilnic.
Dacă te îndrepți către un singur depozit, indiferent care ar fi acela, există riscul să se blocheze accesul. Fiindcă vorbim despre sute de autospeciale care trebuie să parcurgă o anumită distanță și un anumit traseu, probabil pe Șoseaua de Centură, după ce ies din oraș”, a declarat Iuga pentru București FM.

Șefa salubrității de la PMB spune că, în aceste condiții, timpii de așteptare pentru descărcarea deșeurilor la groapa de gunoi ar putea crește semnificativ.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.