Cheltuielile casnice au crescut cu 14%, în pandemie!

Sursa foto: Radu Șofran

Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum au crescut în România, în primul trimestru al anului, cu aproape 14% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Sunt datele unui studiu GfK de monitorizare a consumului casnic.

Românii au preferat să cumpere de la magazine mici, aflate aproape de casă, și produse ieftine.

Cercetarea mai arată că mărcile private au câştigat teren în faţa celor naţionale şi au ajuns să acopere 21% din vânzările totale.

Studiul arată că între lunile ianuarie-martie, pe fondul panicii generate de pandemie, dar şi al măsurilor luate de autorităţi, stocurile făcute de români au dus la o majorare cu 11% a cantităţilor de bunuri de larg consum cumpărate faţă de trimestrul 1 din 2019.

Cât privește comerţul online, şi-au făcut cumpărăturile de larg consum de la distanţă, cu 13% mai multe familii.

La capitolul produselor cumpărate, mărcile private au câştigat teren în faţa celor naţionale, și aici amintim apă, vin, şampanie, băuturi spirtoase, dar şi detergenţi, produse pentru curăţenie, pentru bebeluşi sau produse pentru animale de companie.

Studiul a fost realizat pe baza unui eşantion reprezentativ la nivel naţional.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.