Valsul miliardelor in industria tutunului

Fabricantii americani de tigari  Reynolds American si  Lorillard au anuntat astazi fuziunea lor, cu ajutorul interesat al companiilor britanice  Imperial Tobacco si British American Tobacco, cu scopul de a crea un mega-cartel in domeniu, scrie Agentia France Presse.

Reynolds, numarul doi in Statele Unite prin marcile sale Camel si Pall Mall, va cumpara numarul trei, Lorillard, la pretul de 68,88 de dolari pe actiune, adica un total de 27,4 miliarde de dolari

In paralel, Reynolds a precizat intr-un comunicat ca va vinde catre Imperial Tobacco mai multe dintre marcile renumite ale Lorillard, precum Salem, Kool si Winston, contra sumei de 7,1 miliarde de dolari.

In acest fel, Imperial Tobacco va pune mana pe unitatile de productie ale Lorillard din Carolina de Nord, care au 2900 de angajati.

La randul sau, British American Tobacco, fabricant al tigarilor Dunhill si Kent, a dorit sa-si pastreze si dupa mega-fuziune procentul de 42% din actiuni pe care il detine in prezent in Reynolds, asa ca a acceptat sa plateasca pentru acest lucru  4,7 miliarde de dolari.

Dupa fuziune actionarii Lorillard vor detine 15% din nou-formatul grup, care va fi cotat in Bursa la valoarea totala de 59 de miliarde de dolari si va avea o cifra de afaceri anuala in jurul a 11 miliarde de dolari cu un beneficiu operational de 5 miliarde.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.