„Reclama, sufletul comerțului” – Made in Ro!

Sursa foto: https://muzeulpublicitatii.ro/

„Reclama, sufletul comerțului” – Made in Ro, o capsulă a timpului pentru 150 de ani de comerț, reclame și brand-uri românești de vizitat până pe 18 octombrie la Mega Mall.

Este a treia ediție a primului muzeu temporar de publicitate și branduri românești, inițiat și organizat de Asociația ESCU.

Selecţia cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunistă și întoarcerea la capitalismul din perioada contemporană – conţinând atât printuri (afişe, ziare, reviste), cât şi obiecte reprezentative pentru designul de produs de larg consum al acestor vremuri.

Decorurile autentice și colecțiile prezentate poartă vizitatorii într-un tur fascinant al amintirilor, dar vor fi radiografii ale felului în care România a trecut prin schimbările de consum, de mentalități, de lifestyle și economice de-a lungul vremii, prin câteva branduri și campanii publicitare care au făcut carieră.

Sursa foto: https://muzeulpublicitatii.ro/

Este un mod inedit de a privi de ce „reclama este sufletul comerțului” prin lucrurile pe care generații întregi, familiile noastre le-au cumpărat și au crezut că le vor îmbunătăți statutul social sau erau simple uzanțe zilnice, dar mai ales prin vocea publicității care a reflectat societatea per ansamblu.

Piesele aparțin mai multor colecții si colecționari: Florian Ciobanu de la Reclame Vechi Românești 1840-1995, Alexandru Stoian, Asociația Cultural-Educativă pentru Protejarea Patrimoniului Tehnic, Științific și Istoric „Suntem România” și Cristian și Mihai Dumitru, Asociația Muzeul Jucăriilor și multe alte colecții private.

Made in RO va continuă în perioada 3 – 18 noiembrie, la ARCUB, printr-o componentă educativă complexă, aplicată prin expoziții, conferințe, tururi ghidate, podcast-uri, ateliere creative, masterclass-uri și spații experiențiale pentru pasionații de arte vizuale, design, modă, publicitate, istoria media, personalități și practicieni din domeniul comunicării, dar și publicul larg, nostalgic sau amator al mărcilor naționale.

Evenimentul de anul acesta va marca, de asemenea, și construirea primului muzeu virtual de publicitate și branduri românești, care reprezintă o cronică digitală a memoriei industriilor creative din România, cuprinzând tururi virtuale, articole, analize, fotografii de arhivă, fragmente din presa din țară, dar mai ales digitizarea unei părți din colecțiile expuse din expoziție pe website-ul dedicat proiectului www.muzeulpublicitatii.ro.

Autor: Olga Stancu

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.