VIDEO: Strategii de eficientizare a costurilor în materie de energie!
Articol de dianamatei, 15 octombrie 2020, 11:58
Știati că există consultanți pe energie plătiți exclusiv pe bază de succes și în baza rezultatelor?
Cu asta se ocupă un #SmartEnergyCoach. Acesta găsește soluțiile potrivite în concordanță cu nevoile și obiectivele reale ale unei companii. Mai ales în această perioadă dificilă, ar trebui să învățăm să economisim pentru a obține costuri reduse. Dar, și aici, vine noutatea, nu dăm bani înainte.
Despre asta ne învață antreprenorul Remus Hirceaga, inițiatorul proiectului.
„Este un concept nou pe care îl promivez și care are mare legătură cu realitatea. Partea de coatching face diferențierea. Eu nu am o soluție, fac un screening, vin cu niște opțiuni, iar partenerii mei, împreună cu noi, își asuma acea opțiune. După aceea noi ne asumăm toată implementarea. Și suntem plătiți la succes. Nu înainte”.
Conceptul este nou la noi. În alte țări, bineînțeles, se întâmplă de multe ori: „Este concept nou la noi. În cazul nostru se plătește ce face real, lucrurile palpabile.”
Remus Hirceaga a mai implementat un proiect: „Discount”.
„Este proiectul meu de suflet. Dorește să demonstreze că proximitatea în partea de retail este forte importantă. Benzinăriile tradiționale au o parte de alimentarea cu pompe și o parte care oferă servicii. E un concept care va fi istorie. Dacă clientul este într-un magazin, ajunge cu mașina. Este o stație care face exact ce face o stație normală. Diferența este că, în momentul în care tu mergi să-ți faci cumpărăturile poți alimenta acolo. Ai toate variantele de plată. Și este și în aer liber, deci în siguranță, în această perioadă”.
Și ca să facă lucrurile și mai eficiente, Remus Hirceaga s-a gândit și la partea de energie.
„Era vorba despre coneptul de triunghi energetic ce conținea partea de combustibil, partea de energie electrică și chiar partea de gaz sau hidrogen. Rămâne ceva la care ne gândim. Deocamdată proiectul pilot are doar combustibil”, spune antreprenorul.
Ambele proiecte sunt la început, iar oamenii sunt reticenți. De ce? Obișnuință, rutină
„Rezistența la schimbare, nu sunt obișnuiți cu astfel de companii, nu cred în aceste modele. Această atitudine românească: noi le știm pe toate. Sunt și cei care vor să încerce dar cazurile sunt puține”.
Timid, românii încep să pună întrebări și să încerce să nu mai facă risipă și să meargă pe partea de green, iar unele dintre întrebări sunt inteligente și chiar au soluții.
„Cum pot să reduc cantitatea de energie pe care o consum. Pentru că energia e scumpă, oamenii se gândesc să o înlocuiască și să treacă pe cea regenerabilă? Am clienți care, de exemplu, și-au pus panouri fotovoltaice, și-au schimbat compania de energie electrică, tocmai pentru optimizare”.
Eficientizarea costurilor în materie de energie și consultantă cu banii la succes!