VIDEO: Diana Stan (Expert Resurse Umane) – „Am constatat că modelul hibrid funcționează foarte bine”
Articol de , 22 octombrie 2020, 13:56
Despre munca de acasă, despre sistemul hibrid și care este trend-ul pe piața forței de muncă, ce părere au angajații și cum gestionează angajatorii situația actuală au aflat Andreea și Alex de la Diana Stan, Expert Resurse Umane – HR Business Partner Emia, invitată în matinalul „Bună dimineața, București!” pe 98.3 FM și live pe Facebook-ul București FM, via Skype.
„Munca de acasă nu mai este un beneficiu, ci o necessitate. Să nu uităm că sunt multe industrii care nu pot face muncă de acasă, insă pentru cele care pot, într-adevăr, a devenit o necesitate. Cred că părerile sunt împărțite. În afară de studii, am vorbit foarte mult și cu colegii și, per total, a fost o experiență pozitivă pentru toată lumea. Însă, au fost și anumite încercări în perioada aceasta.
Cred că se poate și mai bine. Problema principală a fost că toată situația a fost impusă spontan și lumea nu a avut timp să se pregătească. Majoritatea a susținut că a fost o experiență pozitivă – cam 70%. Sunt destul de mulți care doresc să vină la birou. Am constatat că modelul hibrid funcționează foarte bine”, spune Diana Stan.
„Am primit și confesiuni de la unii oameni care au spus ca management-ul si top management-ul nu au mai discutat cu ei de peste 6 luni. Comunicarea spontană de la birou este mult mai eficientă decât comunicarea pe Skype sau pe mail. De aceea cred că e important să ne mai vedem și la birou. Cel mai mare dezvantaj al muncii de acasă a fost izolarea socială și singurătatea și pe planul doi a intervenit, mai ales pentru părinți sarcina de a împărți între laptop și a da ceva de făcut celui mic”, punctează expertul în Resurse Umane.
„Mărimea companiilor contează foarte mult. Cele mari, cu mii de angajați, au politica de muncă de acasă până în vara anului viitor și li s-a dat posibilitatea de a alege dacă să vină sau nu la birou. În perioada în care toată lumea a fost închisă în casă, și pentru că era ceva nou, productivitatea a crescut foarte mult în multe firme.
În primul rând, s-a scutit acel drum spre birou. Astfel, acel timp de dus și de întors a fost folosit tot pentru a munci. Problema este și seara, dacă ești singur: muncești, ai intrat într-un ritm al tău și e foarte posibil să nu te poți opri de unul singur, fiind nevoie de cineva care să îți spună ”Stop!” Deci, poate unii au fost mai productivi și din aceste motive”, explică Diana Stan.
„Dacă obiectivele unei companii sunt foarte bine definite, iar compania poate urmări evoluția angajatului, respectiv dacă și-a făcut lucrurile eficient, și compania merge bine, nu văd de ce s-ar ajunge la structurări. S-au făcut economii pe alte părți, de exemplu și-au restrâns activitatea ca și spațiu de birou, dar nu ca și număr de angajați. Alții au renunțat la angajați, alții au redus salariile.
Totul ține de management. Nici managerii nu au fost pregătiți pentru această perioadă. Au învățat și ei pe drum cum să gestioneze o echipă de la distanță. Am întâlnit foarte mulți oameni din industria turismului care sunt dispuși să facă altceva; deși experți în turism au înțeles că trebuie să se reorienteze pentru cel puțin următorii 2-3 ani”, spune Diana.