A fost semnat contractul pentru noile trenuri care vor circula pe Magistrala M5

foto: Olga Stancu

Metrorex şi Alstom au semnat contractul pentru noile trenuri de metrou care vor circula pe M5.

„Astăzi, în prezenţa ministrului Lucian Bode, la sediul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, s-a semnat între Metrorex şi Alstom contractul ce are ca obiect achiziţia de ‘Trenuri noi de metrou destinate pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Iancului’. Contractul are o valoare de 103.244.383,49 euro, echivalentul a 490.503.741,52 lei fără TVA, şi este finanţat din bugetul de stat şi credit de la Banca Europeană de Investiţii”, informează Ministerul Transporturilor.

Vor fi livrate 13 trenuri la 30 de luni de la semnarea cintractului. Totodată, contractul mai prevede, pe lângă cele 13 trenuri, posibilitatea achiziţionării suplimentare a 17 garnituri.

Într-un interviu acordat recent AGERPRES, directorul general al Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, Gabriel Stanciu, a precizat că acesta este primul contract pentru trenuri, pentru material rulant, al Alstom în România.

„Este o premieră importantă pentru noi. Alstom e un gigant mondial în producţia de trenuri de toate tipurile şi foarte multe ţări le folosesc de mulţi ani, iar la noi nu au circulat deloc, în tot acest timp. Peste 10 milioane de oameni sunt transportaţi zilnic cu trenuri Metropolis în toată lumea. Trenuri de metrou de la Alstom circulă în alte 25 de oraşe, între care Amsterdam, Dubai, Lausanne, Londra, New York, Paris, Sydney – ca să menţionez doar câteva, în ordine alfabetică. Prin acest contract le va avea şi Bucureştiul, deci suntem într-o companie selectă!”, a spus Stanciu.

Întrebat cum vor arăta noile trenuri care vor circula pe M5, Gabriel Stanciu a menţionat că, potrivit cerinţelor beneficiarului, trenurile vor avea o configuraţie specifică, personalizată pentru metroul din Bucureşti: caroserie din oţel inoxidabil, 114 metri lungime şi 3 metri lăţime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/tren.

Fiecare tren va avea şase vagoane cu câte 216 locuri într-o dispunere longitudinală şi vor asigura două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilităţi. Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate în funcţie de cerinţele clientului, în etapa de proiectare.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.