VIDEO: În situații de criză, comunicarea trebuie să fie clară, eficientă și asumată de experți
Articol de Vicentiu Andrei, 14 decembrie 2020, 19:12 / actualizat: 15 decembrie 2020, 10:05
Asistăm la un grad mic de compleanță din partea publicului la măsurile comunicate de autorități, spune Ioana Avădani, președintele Centrului pentru Jurnalism Independent.
Asta și pentru că gradul de confuzie este mare, iar mesajele nu sunt întotdeauna coerente.
Cum poate fi eficientizată comunicarea în situații de criză?
România, ca și restul lumii, traversează acum nu doar cu o pandemie, ci și o infodemie… adică o perioadă caracterizată de dezinformări, propaganda politică, zvonuri și jumătăți de adevăr.
În acest context, rolul instituțiilor publice de presă este esențial, pentru că sunt creditate cu încredere de public și pentru au notorietate foarte mare.
Și în condiții normale, dar mai ales acum, publicul trebuie să se implice active în receptarea informațiilor și trebuie să devină un partener al mass media.
Cum au fost afectate instituțiile mici de presă? Cum s-a schimbat viața jurnalistului? Și câte din aceste schimbări vor rămâne după ce criza medicală se va încheia?
Flavia Voinea a aflat răspunsurile de la Ioana Avădani, președintele Centrului pentru Jurnalism Independent, un expert media cu o experiență vastă și o voce autorizată pe piața media din România.
Sigur este că deschidem teme de meditație și de reflecție!